...the proposal...????

what proposal...??? hahahaha... jgan speku ye... hahahah... ini bukan proposal macam citer sandra bullock tuh.. eh kalau korang blom tgk lagik citer tu....cepattttt g tengok.... bleh lah release woooo....

ok back to my tajuk entri... the proposal... emmm... orang asyik dok tanya aku jer... bila nak g buat PhD plak nih... ko nanti buat Phd kat oversee erk.. bleh aku g visit ko... macam macam lah... emm dan aku lebih rela ditanya soklan nih... sebab ini atas usaha aku lah kan... dengan keizinan tuhan... insya allah... ye lah...lebih baik dari soklan bila ko nak kawin... yang nih... kalau aku ada boipren pun.. dah kalau bukan jodoh aku ngan dia.. tak gak aku kawin2 ngan dia..hahah..

to be frank... aku sebenarnya... dah malas lah nak buat PhD dlm bidang ICT nih... series... dah malas buat yang bidang teknikal nih.... kalau dapat peluang buat PhD yang berkaitan 'human behavior' ke.. atau yang seumpamanya... best jugak kan... tapi kalau aku nak ambik bidang nih... malaysian government will never give me scholarship..hahaha....dah bidang keje ICT dan buat tentang human plak kan..hehehe... dah lah takde basic psycology ke hapa ke..hahaha...

tapi macam tuh la... aku tatau nak buat proposal tentang apa... sebab aku skang tak clear lah... aku nak teruskan bidang apa... kalau IT... aku minat security.... emmm... having experience ...doing my masters study by research... in security... huh... aku serik lah nak buat security lagik.... bukan apa... security is a journey... no ending issues... so apa ko rasa....

dah lah aku buat by research... tuh kira ala2 persedian nak buat PhD lah dulu tuh...hahahah... but what i have in mind now is... business continuity management (BCM)... tapi aku kurang pasti cabang mana yang aku nak fokus... kang susah2 sgt... aku buat study jer lah... effectiveness atau efficiency on sumthing..hahahah... aci gak lah kan....

tapi itu lah.... once kalau nak dapatkan title Dr tuh... biar lah kita buat sesuatu yang memang2 akan menajdikan kita expert dalam apa yang kita dah buat... memang i still have 7 years to go... before malaysian government say...'hey... u use your own money'..hehehe...tapi takkan dah nak cukup umur baru nak buat kan... sedangkan dah ramai kawan2 aku yang dah ada apa yang aku nak nak sgt tuh kan... emmm... ntah lah....

u guys...kalau ada apa2 topic yang korang rasa sesuai untuk aku buat proposal... cadang cadangka lah ye... IT related lah ye korang..... kang malaysian government tak taja aku plak kang...hehehe



Comments

Amiha Ayu said…
cheh!
ingatkan orang tu proposed u!
:P
adenium said…
*ayu the sun* - errrr.. orang mana plak nih ye..hehehe
Ruby Alias said…
will try to look around in d grad skool on research proposals..hehe..apply lah sementara masih muda2 ni ..tambah gak travel buddy aku sini :P
adenium said…
zoe - yes babe..tolong2 kan lah jengukkan untuk aku..hehehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan