berfikirlah dengan cara yang lain plak

korang mesti kenal mantan PM kita kan... TUN MAHADHIR MOHAMAD... aku memang kagum lah dengan idea beliau yang sungguh brilliant nih...korang tgk jer lah pembangunan malaysia nih... memang cara beliau berfikir dan ideanya... sungguh lah aku kagum...

harituh.. masa ada dia buat talk nih.... aku memang tak lepas peluang dengar... satu bende yang aku memang rasa amat tepat lebih kurang cenggini bunyi nya.... 'kalau kita dah selesa dengan apa yang kita ada..apa kata kalau kita ubah cara kta sekarang..supaya kita mendapat lebihd ari apa yang kita ada '.... maksud kata dia cenggitu lah kan....

biasalah kita.. kalau apa yang kita practic nih dah mendatangkan hasil yang lumayan.... kita tak berani nak amalkan sesuatu yang lain supaya hasilnya LEBIH LUMAYAN kan...

emm nih yang aku tgh nak berangan nak carik kursus2 yang berkaitan nih... 'creative thinking' .. 'stress management' ...'negotition skills' .. apa lagik... sebab bagik aku...bila kita dah ada bende2 begini baru kita berani untuk mengamalkan sesuatu yang luar... senang cerita kene berilmu yang cukup lah.... emmm...

mungkin masalah kita nih... aku lah ..korang aku tatau lah...kita nih masih belum cemerlang... tapi.... kita rasa kita selesa... dah taknak pikir untuk lebih selesa kan.... sepatutnya kita kene sentaisa beusaha untuk lebih selesa kan... ada setujuuu...???? hehehe









Comments

MY HEART said…
Setuju sangat..
Mama_anggun said…
setuju...dan ada org yg sanggup tak nak terima perubahan sebab takmo keluar dari "comfort zone" dia...
adenium said…
my heart - reen...jom kita berubah.. :-)

mama_anggun - itu lah pasal.. tetiba aku plak risau lps diskas semalam.hehehe
BaiDuRi said…
Setujuuuu sesangaaaaattt!!! Hidup kene ada perubahan dan peningkatan..baru ada makna..Kalau rasa semua dah selesa dan tercapai..tunggu mati je la..huhuhu. Kene sentiasa set impian dlm hidup..jangka pendek dan jangka panjang baru hidup ada arah tuju..
adenium said…
baiduri - yup..tepat sekali.. skang hidup kita dah masuk fasa tub kan... perlukan perubahan untuk kebaikan...

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan