Black Dog Bone - the concert

bila cakap black dog bone -bdb nih... seriously... aku tatau sgt tau... cuma ada lah lagu2 dia yang aku selalu dengar... khayalan... si gadis ayu... cahaya aidilfitri... etc lah... dorang glamer... masa umur aku baru setahun 2... so aku takde lah minat sgt nak g tgk... in other word... i'm not gonna pay for it lah kan... ye lah... kalau nak g konsert.... paling tak... korang dah buat review lagu2 your fave artis tu... hafal2 lirik... mestilah kan..... tapi tetiba ada org offer aku tiket.... emmm..jay-jay pun ada.... macam menarik jer.... so... aku pun ok ajer lah.... since...memang aku free jer kan.... so first of all... aku memang nak thanks KAK REDsangat2...... sbb bagik tiket tuh... korag tau... aku g tgk concert tuh ngan berbaju kurung modern lagik... tapi bukan aku sorang je... mostly baru balik ofis kan....

sebelum aku citer pasal bdb nih.... konsert nih...memang BESTTTTT sangat .....two thumbs up..ok.... boleh hilang keadaan gundah gulana aku tau.... series....aku mcam nak tgk lagi jer tau.... so kalau korang nak g tgk.... tiket masih ada tau....sebb tuh aku cepat2 buat entri nih.... entri nih aku buat... rite after aku sampai umah lps concert tuh ye... dah dekat kol 1 pun aku sampai umah....tapi gigih tau....

harga tiket rm65, rm85, rm155, rm205 ... masa sampai sana dah ternampak lah orang2 rock kapak nih kan.... masa kat cafe tuh la... siap nampak ali bakar (pengarah konsert) ....sabrina ali ngan hubby n anak dia.... dan lain2 lah .....lepas ambik tiket dari 'agent merah' ... aku lepak2 jer lah nak tunggu show time kan.....

konsert bdb ni... bersama Jay jay ..dan rahim othman....dan diiringi oleh orkestra simfoni kebangsaan...dibawah pimpinan Mustafa Huzir......gud job guys... so energetic... clap...clap...clap... selain tuh... konsert nih adalah dengan kerjasama.... kumpulan utusan...boxoffice malaysia...dan sinar fm.....

konsert mula dgn instrumental lagu2 jay jay- carefree.... jay jay malam tadk... nampak nice sgt... dgn imej rambut panjang gitu... dan dikaler.... kalau korang tanya aku... aku memang dengar lagu2 jay jay nih... tapi i'm not big fan dia lah kan.... tapi kan korang...seriesly... suara dia live.... much much more better lah.... lagikkkkk beast...dari yang aku dengar kat cd..kat radio tuh.... betull aku tak tipu........ sungguh terpukau.... jatuh chenta.... hahah.... antara lagu yang jay jay nyanyi.... rindu bayangan.... belaian jiwa....permaisuriku....kini baru kau sedar....joget angan tak sudah (dengan tarian zapin oleh dancers)... dah lah the only trad dance fave aku zapin... memang enjoy lah korang....

kalau sebelum nih... lagu belaian jiwa.... yang aku dengar best....yang dinyanyikan semula oleh inuendo.... tapi bila dengar lagu jay jay nyanyi live... wahhhh teringat kenangan 10 tahun dulu.... ecehhhhh....dengan iringan orkestra yang mantap...... memang korang tak nyesal pergi tau...

hah tuh dila..... aku g ngan dila gak.... arituh masa sirah junjungan kan aku ngan dila tak gi... sori lah dila... tuh jer gambar yang menarik..hahahah...ok apa....ada lah mamat2 yang dok satu row ngan kitorang tuh...baya2 aku lah je... tapi happening lah dorang.... kata g konsert kan.... tapi ada gak mamat yang depan row aku tuh... macam g dengar lecture..hehhe.... macam2 kan...sorri lah walaupun aku dgn office attire... i cannot just sit and listen ok... aku dan muzik... memang life aku ok... wahhhh teringat zaman2 clubbing dulu... suka sgt kalau takde seat...and dok kat standing table tuh... so takyah nak goyang kat dance floor ....oppppsss... ini citer lain kali...
lepas jay jay.... rahim othman plak.... dia main flute (err...thank Dy.... aku ingat seruling..hahahah....jahil aku..) ... alamak...aku tak leh nak recall lagu yang rahim othman mainkan.... tapi konsert nih sempena hari ibu.... so masa lagu untuk mu ibu tuh.... aku dah terdiam... (sori... aku bab mak nih..aku sensitip ye...)... masa rahim tgh meniup instrument tuh... keluar jat-bdb ngan jay jay..dan nyanyi chorus lagu untuk mu ibu tuh.. aku memang dah diam terus dah.... nasib baik aku under control lah kan...no tears... tapi kalu dia nyanyi dari awal... harus lah kot....no komen..


lepas tuh baru lah bdb perform..... sebelum mula tuh.... orkestra simfoni kebangsaan tuh buat medley lagu2 bdb.... cahaya aidilfitri... khayalan...etc..... then siap.... ada dancers... keluar dari atas... kiri kanan... dance ngan lilin....lagu2 yang bdb nyanyi... antaranya...si gadis ayu (the sun..ke..?) ...dulu dan sekarang... hatiku luka lagi...geram...bahagia dan derita...sayang... khayalan...
seriesly ... banyak lagu2 bdb tuh aku taktau pun... atau tak penah dengar...kalau pernah pun... mungkin sesekali kalau i turn sinar fm on.... tapi... suara jat.... memang power.... plus the band... and the orkestra.... ... buat aku enjoy the performance.... sampai ke akhir.... hilang segala masalah rasa.... tapi lagu bdb ... byk yang jiwa-jiwa lah... yang mengganggu emosi jugak..haha.... tapi that loud music bleh cover aku lah kn.... to enjoy the music more....

cuba korang tgk ...jay jay tuh... dari zaman aku kecik2 lagik kan dan nyanyi... zaman aku blom skolah.... bdb... so famous 30 tahun dulu.... tapi sampai skang.... masih ada peminat.... bleh buat konsert... kat IB lagi.... kalau nak kira... zaman dorang nyanyi tu...bukan era aku lah kan... tapi... lagu2 dia... adik2 aku pun dok dengar gak....
korang tau kenapa.... satu..aku memang salute lah dengan suara dorang.... POWERRRRR beb.... dan tuh... dorang tuh dah veteran tau... tapi very energetic performance ..... sekali lagik aku salute okkkkkkkkkkk.........

tetiba aku ternampak lagi sabrina ngan hubby n anak dia.... wah terus snap... bajet nampak jer kan... baju kuning tuh la hubby sabrina.....


oh ya.... korang bleh beli cd bdb ,...kalau korang minat... ada 3 jenis cd.... yang all bdb tuh... rm35 jer..ada 4 cd.... memula aku nak beli yang tuh...tapi.... bak kata aku lah.... banyak lagu yang aku ttau... then ada bdb ngan carefree.... yang macam kat bawah tuh.... rm25... aku rembat satu...dan satu lagi.... lagu bdb rm16..... nih sambil buat entri nih...sambil dok layan lagu2 dlm cd tuh lah ye.... tapi jgn lah nak compare ngan live kan.... so korang... g lah tengok... betul...worth going tau...
before konsert... stall jual cd tuh ala suam2 kuku jer... tak ramai orang .... tapi lepas konsert tuh.... wooo... satll tuh kene serbu tau..... so tuh lah aku cakap dorang sumer terhibur sgt dan sungguh puas hati kan.... kalau tak caya... korang google lah tgk... kalau yang ada blog tuh...sure dah buat entri review tuh lagik best kan....

bdb punya interaction dgn audiance pun memang bagus.... ntah lah... as for me... i have no bad comment for the concert.... korang tau... masa dah abis tuh.... audience...tak gerak dari seat.... wait for more....
so memang BEST lah... takde mende lain yang aku bleh cakap.... selain aku rasa... korang kene g tgk sendirik.... so feel sendirik....










Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London