menjejak kasih....

emmm semenjak dua menjak nih.. aku dok menjejak kasih jer... hahaha.. ini kesah sorang lagik kawan sepermainan aku... masa kekecik dulu.... mostly kat kawasan umah aku tuh... lelaki jer kawan aku.. cuma sorang nih lah pompuan... masa tuh kitorang baru mostly dua beradik cenggitu jer lah... so kebetulan aku ngan adik aku pompuan.. dan kawan aku nih gak tiga beradik pompuan.. kawan2 yang lain adalah lelaki jer....

last skali jumpa tahun 1983....woooo... lama gila dah tuh kan...lepas tuh ada gak lah... tulis2 surat..echehhhhh masa tuh ..main tulis2 surat lah kan... masa tuh..aku dah kat dungun...dia plak dah pindah ke kota baharu... yang jadik lost ctc.... sbb kawan aku tuh... dah pindah ke negeri sembilan....

lama dah dok carik... tapi tak jumpa...adik aku pun dok tanya2 aku.. since aku kan ada dua tiga menjak nih..dok google kawan kat internet kan.. hahah.. tapi some of info yang aku jumpa not so convincing lah untuk aku bertindak kann... tapi harituh... lps aku google tuh... tgk tarikh lahir sama tahun ngan aku... location kat seremban... emm try jer lah kan... GIGIH koooo ... hahah


aku : ello.. bleh tolong sambung kan pada no nih... 06 -*******
----- memandangkan itu no pejabat kawan aku nih.. aku guna phone opis jer lah... takper kan..heheh ------

aku : hello... boleh saya bercakap dengan Pn A***********
kat sana : sebentar ye ...
(bla bla bla...)

dia : hello...
aku : hello... boleh saya bercakap dengan Pn A*********
dia : ye saya...
aku : Saya..(nama penuh aku dlm IC tuh..) ... dari (opis aku... so nampak mcm official lah sket kannnn..hehehe)
dia : ye...
aku : sebenarnya.. saya nih nak menjejak kasih ..mencari kawan2 lama ... so saya cuma nak verify beberapa maklumat.. betul ke Pn ni kawan saya... (wahhh ayat skima giller...)
dia : oo....
aku : Pn pernah tinggal di kem desa pahlawan..?
dia : ye .. pernah..(dgr suara dia pun dah macam nak excited nih...)
aku : pernah tinggal di sg pelong...sg buloh...? (kot lah bukan sorang yang penah dok kat kem desa pahlawan tuh sama nama kan..)
dia : ye ..pernah... (lebih kurang cenggitu lah kot dia jawab...)
aku : dulu saya panggil awak .....w***
dia : nih S****** yer...??? (kawan aku dah agak excited... )


wahhh.. sah2 lah kawan aku kan.. jumpa jugak akhirnya... seb baik.. aku nih ada lagik dlm memori dia kan.. hahah... masa kekcik dulu.. rapat lah kitorang.... gi ngaji sesama.. main sesama... dia pun ada gak lah tertanya2 nak carik kat mana... emmm i hit her first... hehehe...

seronok kan.. jumpa kan jumpa balik kawan2 lama.... ehhh belum jumpa sua muka lagik... tapi dah bleh lah nak keep in touch bagai kan... hehehe... aku pun tak sangka dia masih ingat aku... so tak sesia lah aku menjejak kan,....hahahaha...

tapi takde lah borak pjng lebar... kat opis plak tuh... dah lah guna phone opis..oppsss... takpelah..banyak lagik hal keje yang aku guna hp ku... dah tak bleh claim tau... kira settle je lah kan..hehehe.... oppss larik topik plaks...

tapi sembat lah kitorang tukar2 ctc kan... so.. taindakan selanjutnya,... tunggu lah episod seterusnya...




Comments

ohbukan said…
waaahhh..seronoknyer dapat jejak kasih gitu, kak..rajinnyer jejak menjejak...
attyfir said…
beshnya dpt jejak kawan lama balik sid..
kty terai google..kawan kty ..tak dpt2..
adenium said…
ohbukan - hahaha..sesekali rasa terajin tuh kan... tapi memang thinking of this girl for quite sometime dah..hehehe

atty's - usaha lagik kakty... yang nih pun dah banyak kali saya google tau.. hehehe
Lyn Yusoff said…
bestnyer dpt carik kawan2 lama ni..
lyn ni duk tgh duk carik kwan sorang ni kt perak. merata dah carik2 google fb bagai.. tpi lum berkesan lagi.. huhuh
sedih lah sid.. huhuhu

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan