congratulations...

agak terlambat untuk aku citerkan kat sini... tapi... apa nak kesah kan... bebila aku nak citer..aku citer jer lah kan... citer nih... adalah berkaitan 3 anak buah aku.... aku agak kurang rapat lah dengan mereka... kalau dulu... selalu lah jugak... nampak..borak bagai... sebab umah mereka depan umah ayah aku jer... tapi since ayah dah takde... aku cuma rapat dengan anak buah aku yang mana cucu umi jer... sebab aku agak closed ngan kazen2 yang tuh.....
3 orang anak buah aku nih... adalah anak kepada seorang kazen..yang dah meninggal hampir 2 tahun yang dulu..kalau tak silap...
sebelum aku citer pasal anak buah aku 3 orang nih... (dari 4... atau lebih tepat 5.. seorang jugak meninggal masa masih bayi.. so skang tinggal 4)..
bila kazen aku tuh meninggal... aku sungguh berharap isterinya... dapat meneruskan segala yang telah diusahakan.... demi untuk membesarkan anak2... korang tau jer lah kan.. kalau dah sorang meninggal... adalah campur tangan dari banyak pihak... yang nak membantu... tak terserlah... yang lebih kadang2.... untuk campur tangan... dari jauh.. aku hanya mampu berdoa dan berharap... semua nya selesai dengan baik... ye lah.. siapalah aku kan yang balik kampung setahun sekali nak campuri urusan keluarga yang sebegitu... alhamdulillah... semua nya berkesudahan yang baik... akhirnya....

tetiba letak gambar baju skolah plak ..apakah... ahahahha... susah rupanya nak beli baju skolah nih...dulu.. zaman meme skolah... baju dia senang jer... dia memang taknak brand lain..selian canggih.. kasut... bata jer kot... ntah lah.. sebb aku lepas jer dia kat situ... pandai lah dia nak pilih... mem dok hostel... dengan nak baju riadah lah.. baju itu lah... pakaian dalam lah.. beg skolah lah... series.. untuk meme sorang almost 1k.. ke lebih... kalau dah kotak pensil jer pun berpuluhan hengget... takde lah zaman aku dulu... dah itu jer sorang adik... gasak lah kan... janji belajar bagus...hehehehe

back to the story... masa result UPSR kuor harituh... aku dapat tahu lah anak arwah kazen aku yang kembar tuh... iza n isma... dapat result yang bagus... sorang straight A.. sorang lagi 3A... alhamdulillah... heppi aku kalau dorang bijak belajar... sebab arwah ayah aku dulu memang suka kalau anak2...anak sedara.. cucu sedara bagai yang pandai belajar nih....

aku sebenarnya tatau nak bagi apa.... last skali... aku pikir.. aku nak belikan pakaian skolah jer lah... sempat lah aku g jusco merembat baju skolah untuk dorang... tuh pun mintak adik aku pos kan sample.... nak beli kasut plak.. dah tatau nak beli yang cam mana... kol meme... apa kasut skolah yang bagus... grab apa yang perlu... bayar... senang citer.....

his brother.. yang amik pmr jugak dapat keputusan yang baik ... 7A1B.. alhamdulillah... gembira aku.... memandangkan tatau nak bagik apa... aku bgkan duit jer... boleh lah dia nak beli apa2 kelengkapan sekolah nnt....
untuk 3 beradik tuh... aku doakan mereka terus berjaya dengan cemerlang di dalam pelajaran... dan apabila besar nanti... jangan lupa jasa mak yang banyak berkorban untuk membesarkan korang..... insya allah



Comments

Imran Paris said…
moga pengorbanan diberkatiNya.
adenium said…
Imran Paris - InsyaAllah...

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan