batu api punya citer...

bola bola api... ehhh ..sapa nyanyi lagu tuh... ada lah terdengar2 lam radio dulu... bola api tuh apa erk.. malas lah nak google... emmm tapi... nih aku nak share ngan korang... pasal batu api
... apa maksud batu api tuh erk... emm ..kalau bagik aku... natu api nih.. adalah orang yang memburuk buruk kan seseorang dan boleh memporak peranda kan keadaan... atau senang cakap... sikap buruk lah... yang boleh pecah belahkan hidup orang....
aku nih..cukup lah tak suka orang yang batu api ... emmm semua orang pun tak suka kot erk...
kecuali si batu api tuh lah yang suka... emmm sungguh pelik aku.. kalau sikap batu api nih... apa lah pekdahnya ntah... sungguh aku tak paham....tak pahammmmmmmmm...

being me.. aku memang takde lah nak kesah sgt..kalau ada orang yang nak dok ngata aku macam2... dah.. kalau ko tak suka aku...memang memacam lah korang dok kata kan... kalau suka... huissshhhhhh ken main lah plak memuji.... biasalah manusia kan.... series... aku kalau korang nak mengata... 'ooiiii..si mayangkelapa tuh kan... bla bla bla... ' eemmm korang cakap lah... sok kalau korang dah bosan... stop jugak kan... selagi tak mengganggu gugat kehidupan aku... ko buat jer lah... sbb dah memang perangai manusia nih gitu... tak suka kalu... umpat...keji..mengata bagai kan... kalau dah suka... ' ehhh si mayangkelapa tuh... baikkkk tau...' ... kot suka lah kan..

tapi kalau korang dok jadik batu api... dok ngata kat si A tuh...'ehhh..ko tau... si mayangkelapa tuh.. nampak jer baik ngan ko... belakang ko... makk aiii dok pot pet pot pet pasal ko... ko tau dia kata ko bla...bla..bla.. ' ..hahhh yang nih aku marah...sungguh marah ye... MARAH.... sbb satu pangai aku nih.. kalau dah tak suka.. takde nya nak buat2 baik lagik dah... paling tak aku buat tatau jer... maknanya.. kalau nak baik2 bermuka2 tuh... sorri lah.... nan ado ye... hah tuh lah sebab nya aku tak suka... kalau orang yang dok pecah belahkan hidup oarng nih... berdosa tuh takyah cakap lah... tapi.. bagus ke..?? hish memang aku tak paham lah....

naper erk..orang buat gitu... jeles tgk orang lain bleh berbaik2...????? atau ko nak gak berbaik ngan aku yang kureng lah berminat nak berbaik sgt ngan ko... ??hahaha..dah kalau ko cenggitu.. aku pun takut nak berbaik weeihhhh... seriesss.... memang takut lah kan nak berbaik2 ngan species yang cenggitu....

satu jer aku harap... kalau dah ko memang nak sgt menagta kat aku... menagta jer lah... jgn lah dok related aku dok ngata org tuh... aku dok ngata org nih... adoii.. dah kalau aku dok jer kat sini... bila pulak aku nak ngata kat org tuh ...ngata org nih.... tapi bila dah jadik cenggini... kalau dok ngata kat ko tuh adalah... hahaha...padan lah muka ko kan... tapi aku takde lah dok gi bgtau plak org lain ko dok ngata kat dia itu ini... kang sama plak aku ngan ko kang... ye tak....

so... hentikan lah melaga2 kan aku ngan org lain... seb baik aku tedengar... blh gak aku tanya org tuh... dan aku bgtau lah org tuh... takde nya aku dok cakap gitu... hah seb baik tak terjejas kan... mesti ko sakit hati kan... usaha ko tak menjadik..hahahaha... takper lah... tu tuhan nak suh ko insap lah tuh... sebb tuh tak menjadik.... berubah lah ye... sebab takde pekdah pun keje ko tuh... semua org dah tau pun... cuba2 lah ko carik hobi lain plak erk... banyak lagik hobi bleh buat ....



Comments

Unknown said…
Ini citer..ada related tak dgn Kisah Mulut Puaka dan talam Dua Muka???? hehehehe ke citer makhluk lain?
MY HEART said…
sid,

biasalah bahalul camtuh memang tak boleh tgk orang senang duduk.. reen pun dah penah kena sid.. lagi teruk dah arr jadi batu api siap jadi CNN jaja kat orang sana sini mengata keluarga reen

orang camni kan.. baik bunuh jer.. bila dah lenyap dari muka bumi baru puas hati...
attyfir said…
tak suka org batu api nie .
adenium said…
dy - hahah..ada kaitan jugak.. ada jugak...hahaha

my heart - tuh lah pasal kan reen... pehal ntah suka sgt bother pasal kita.. kita sket pun tak bother pasal dia kan...

atty's - samaaaaaa lah kita kakty...
Ruby Alias said…
haha..dari blog kak su..ke blog kak dy ni blog mu gak topik sama..watak utama disandang pelakon sensasi sama jugak ka ..biasa la opis gomen ni mesti memcm watak ada kan ..selalunyer org yg terlebey usaha nak kasi komentar kat org lain ni nak deflect ppl attn to his/her own weaknesses ..tak puas hati diri sendiri tuh try jugak nak downgrade org lain to make him feel better
adenium said…
zoe - hahahah...macam berjanji plak kan... tatau lah org sama ke tak..hehehe...tapi... aku tak gemar...memporak peranda kan org...hishhh

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan