1 disember 2009

hari nih dah bulan disember ye... untuk tahun 2009 nih.... sekejap jer rasa.... dah hujung tahun... banyak bende yang tak tercapai tahun nih... kenapa tak tercapai... mungkin kurang usaha agaknya... kurang gigih... ada yang belum rezeki... ada yang memang bukan hak kita... macam2 lah kan....

apapun.. usaha lagi untuk tahun mendatang... memang setiap nak tiba tahun baru.. kita perlu ada azam... tercapai atau tidak azam tuh... bergantung pada usaha.. dan jugak rezeki kita... mana bleh takde azam... kita mesti merancang kan... kalau ada perancangan.. baru lah kita usaha ke arah apa yang kita usaha kan itu... dalam perancangan itu... kena lah ada yang ditambah.. kalau ada yang ad-hoc ... atau gugurkan...kalau rasa tak bleh nak buat pada tahun tersebut....

huh.. cakap macam bagus jer aku kan...hahahahah... ehhh tapi betul lah kan.... memang cenggitu lah kan hidup nih... atau mungkin korang lain kot.... takper lah... janji heppi.... heheh

tahun nih... huh banyak kenangan suka duka aku... yang pasti.... tahun 2010... aku nak mulakan semua yang baru.... nak lupakan semua yang dah lepas... waau macamana menarik pun kenangan 2009... gudbye lah ye,.. sebab yang 2009 kan dah jadik kenangan jer... aku tak suka lah nak bab2.... 'andai dapat ku undur waktu' nih..hahahah... hidup biarlah berpijak dibumi nyata kan...

series... walau semanis mana pun kenangan dalam hidup tuh... kalau dapat diulang... emmm tak payah ulang... tinggalkan jer sebagai kenangan.... echehhhhh. ehh betul apa..... kalau yang pahit...sah2 lah tamau ulang... apa lagik kenang kan..hahah...

so untuk tahun mendatang.. semoga ia menjadi yang lebih baik dari apa yang telah kita tinggalkan... sedetik masa berlalu.... sedetik jugak kita akan lebih cepat untuk menemui pencipta kita... jadik... baik lah kita buat yang lebih baik... sebelum kita dah tak dapat nak buat apa2 lagik... ye tak...

selamat datang tahun 2010... semoga ianya membawa sinar yang lebih baik untuk kita semua... untuk 2009 yang bakal kita tinggalkan ini.... kita masih ada waktu untuk baik kan mana yang sempat.. :-)



Comments

*ayu the sun* said…
amin amin....
aaaamiiinn...


u know, i know lah sid ek..
tak trtype i kat sini..
adenium said…
*ayu the sun* yes babe... amin..amin... :-)

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam