sesekali... tengok diri sendiri plak...

kita selalu tak nampak diri kita.....kecuali...kita duduk ..derdiri...depan cermin... bayangkan kalau sehari tak tengok cermin.... mau tak kuar rumah kan... itu baru nampak physical.... yang logicalnya...??? kita jer yang tau kan.... tapi tuh lah... kita nih... manusia ... cepat sangat nampak orang lain ... tak kata kat korang lah... aku nih pun.... orang lain tuh nampak jer.... yang pelik ...bukan physical jer... siap skalik logikal nya....hebattt hebattt...hahaha

ada jer yang kita tak puas hati ngan orang... orang puas hati ke ngan kita...? apa pun...kalau mende kecik... take it easy jer lah... jgn pecahkan kepala... jadik lah orang yang produktif ... positif.... pecah kan kepala kita untuk masalah yang besar... masalah dunia... yang bukan untuk kepentingan sorang... tetapi untuk kepentingan bersama kepentingan sejagat.... huh... kalau cakap... berdentum2.... praktikal nya camno...? ye lah...aku cuba lah untuk nak realisasi kan nih... mana yang penting jer lah... alahhhhh...kita nih manusia.... dah lah tak sempurna.... malah tak sama.... so jgn lah nak anggap orang sama ngan kita... orang bleh ikut cara kita.... dalam haluan profesional... walaupun dok leh nok gi (kata org trg) dengan seseorang tuh.... do it professionally.... susah sgt ke.... 'labu dan luncai... selesaikan masalah dunia yang sedang kritikal skang nih' ... hah... pecahkan kepala korang... alah labu... kalau luncai tak tak setuju ngan pendapat ko... dan ko plak luncai... tak suka ngan pendapat labu... ko ambik jer kedua2 pendapat tuh... kenapa ko berpendapat cenggitu... of course korang ada argument tersendiri kan... so... let's the king decide.... mana yang dia nak... apa susah.. nama pun ko diarahkan... lalalalalalalala.....

series korang...susah kan...nak tgk diri sendirik... sebab kita rasa diri kita jer yang terbaik.... ini aku lah... kang ada plak yang kata aku buat entri meroyan.... aku meroyan kat diri sendirik ... apa ada hal kan.... asyik nampak orang lain jer... sebenarnya..kita nampak kebaikan dan keburukan orang... tapi... yang kita dok heboh... dok jaja... dok tak suka... yang buruk tuh lah... taknak plak kita contohi yang baik.... dah nature manusia gitu kot....tapi ada jer org yang ok kan... heheheh

kadang kdang aku rasa... oarang tuh.... tak suka kat aku... sbb dia tak berapa suka nak borak ngan aku... tak suka cara aku... tapi bila pikir balik... dah memang orang tuh... jenis gitu... aku plak jenis gini... so... memang tak bleh lah nak jadik belangkas... so... memadai lah..setakat hai hai bye bye kannn...

aku selalu rasa.... naper lah orang tuh... susah sgt nak pick up apa yang ko terangkan nih... semua orang tau lah mende nih... owhhh...rupa2 nya... aku lupa... memang orang tuh tak minat pun kat mende yang aku kononya pandai sgt nih.... tapi... kalau bab yang berkaitan ngan bidang dia... huh... tenganga aku dengar explanation dia plak....

aku selalu pelik.... kalau ada orang tuh... depan kita ken main baik... belakang kita ...huhhhh dia lah yang paling kuat menikam kita... rupanya.... walaupun kita tak menikam orang...(tang diri sendirik kene baik sket..dari orang..heheheh) ..rupanya...kita pun ada jugak rasa menyampah... kan ker elok kita buat dont know jer.....

aku selalu nampak... orang tuh macam pelik jer,,...kalau aku kuor sengsorang.... ehhh... dia tau ke... aku nak gi jumpa sesapa kat mana2... cuba kalau aku bgtau... ai nak gi bla2 bla..bla... nak ikut... nak pesan... nak bla bla bla... hah... mesti orang takkan pelik kan... tapi... aku kuasa lah nak buat cenggitu... hahahah... so salah aku lah kannnnnn... ehhh... lagik pun kalau aku nak gi memana sengsorang pun.... cub ko cek duit ko... ada luak tak...?tak kan... so.. biarkan jer lah aku... hahahaha... oppssss.... next...

aku selalu rasa.... orang tuh apsal... asyik jr tak puas hati ngan aku... tapi tak jugak jauhkan diri dari aku... owh... rupanya... dia pun berminat dengan apa yang aku minat,... kalau lah aku togather gather ngan dia dalam minat yang kitorang sama2 nih... mesti berbunga bunga jer hati dia kan.... mmm... tapi tu lah...nextttttt

arrggghhhh... banyak lah.... senang cerita... kita nih asyik jer tak puas hati kat orang.... tanpa pikir naper.... so... kalau kita taknak pikir kenapa kadang2 kita lah punca sesuatu itu... dahhhh...takyah pikir naper orang lain cenggitu.....

tapi kalau kita dah kaji...selidik... pikir... naper lah orang tuh macam tuh... sedang kan kita cenggini... dah abis daya dah nih.... kita nih ok... orang tuh yang sebenarnya tak ok.... hahhhh dah lah... jgn pikir lagik... sudah suratan begituuuuuu....hahahahahaha

sorri lah... lately aku dok buat entri cenggini... sebab aku cuba memahami maksud...konsep... dan yang seumpamanya... dalam proses... minda positif kannnnn... cuba mencarik apa kekuatan diri.... walaupun orang dok tunjuk kelemahan kita jer... jagan tauuuu...setiap orang tuh... ada kekuatan diri masing2.... alahhh... biasalah tuh... aku kan sedang memahami ... sedang membaca.... bahan2 berkenaan... subconcious mind lahh.... self actualisation lah... cuba nak jadik positif kannnnnn nnt ada peluang... gi kelas/kursus pulak....

rupanya dah banyak aku membazirkan waktu tidak menonjolkan potensi diri...(jgn salah konsep plak kan... )... kita kan ada kekuatan masing2... tonjolkan ....serlah kan... apa yang paling baik dalam diri kita,.... walau pun.... mende tuh remeh pada orang lain... tapi kalau dah itu kekuatan kita... tetap jugak kekuatan kannnnn... kalau kita tak serlah kan... orang tak nampak... kita jer tau... alaaaaa... aku pun bleh gak buat cenggitu... alaaaaa aku pun tau nak buat cenggini... tapi...
kalau orang tatau... macam mana orang nak realise... so... orang akan nampak yang tak pk jer lah......

so... lets move.... i wanna move it ...move it... (teringat madagascar.... ehhh masa preview madagascar aku menang 10 tiket tau... dari redmummy dot com... tetttttttttttt)...

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan