selesa ke..

korang rasa korang selesa tak degan keadaan korang skang... tak kira lah dari aspek apa sekali pun... aku..??? hmmm ntah... heheheh... takde lah.. aku tak berapa selesa.... tapi kadang2 ..cepat mengalah... hmmmm ok jer lah.... terus rasa selesa... tapi... aku tgk ramai yang selesa degan apa yang ada... termasuk lah aku kadang2....hehehe....bila aku pikir balik... banyak betulnya ... apa yang pernah dibincang kan suatu ketika itu...

bukan apa... kadang2...kita rasa... diri kita dah terbaik... so... kita tak boleh nak tgk orang yang lebih baik pada kita.. mula lah perasaan tak puas hati tuh datang... bagus tuh... kalau kita ada perasaan macam tuh... kita berusaha untuk jadik lebih hebat dari orang tapi... rata2 kita nih... kalau dalam situasi macam nih. hmmm... mula lah jadik lain... dengki pulak... salah ke..kalau kita cuba begabung tenaga... bergabung idea atau apa2 jer lah... untuk jadik lebih baik... alah... yang kita rasa lebih baik dari kita tuh... ada jugak kurang nya... kannnn...tapi sebb selama nih... kita dah selesa dengan keadaan kita nih... takde saingan... kita lah yang terbaik... tuh yang gelabah... bila kita tau... ada yang lebh baik dari kita...

pernah satu ketika... aku dapat boss baru... pada mula nya. aku tak paham rythm nya... asyik tak betul jer bila buat keje... tapi bila pikir2.. analisis sket...aku rasa.. banyak manfaat yang aku bleh grab.. so.. aku cuba untuk belajar retak dia... yess... walaupun sekejapan...tapi banyak ilmu yang aku dapat.... cuma selama nih.. aku dah selesa dengan gaya dan cara kerja sedia ada... tapi sebab cara nya boleh menjadikkan aku lebih produktif... aku sanggup keluar dari my comfort bubble tuh... tapi tak sempat belajar banyak ilmu lah... dah dia naik pangkat... biasa lah orang bagus2 nih...ramai orang perlukan... kannnnnnn...??


zaman dulu takde blog fb bagai nih kan... so... sungguh lah terhad nya dunia kita kan... kata pun dunia internet nih borderless world kan.. skang bila kita buat blog walking... macam2 mende kita tau... dah lh blog nih kebanyakkan nya personal blog... so rata2... pasal kehidupan tuan punya blog lah kan... tgk statement kat FB pun macam2...kalau dulu... kita rasa... ada netbook dah cukup hebat... skali ..skang tgk orang lain... wahhhh...dah ada ipad... so mula lah tak tenteram hidup... hahahaha... gud gud... so apa lagik... cariklah duit.... beli satu... tapi masalah nya.. masa duit kita tak cukup lagik untuk beli ipad nih... bila tgk orang ada jer... menyampah2... hek eleh... mcm dia sorang ada ipad... skali... kita masuk contest dapat ipad... haha.. best kan... merata2 gak kita tunjuk... salah ke...???? tak kan... tak salah pun bagik aku... aku punya... aku tunjuk lah...
dah orang mengata plak kat kita ... cisss ...menang ipod pun nak menunjuk... tuh lah...dulu ngata lagik kat orang....padan muka aku...

skang... aku rasa sungguh selesa dengan kerja aku tau... selesa sungguh sungguh... mana tak nya... berapa tahn dah aku buat mende yang sama... tapi orang manjang jer tak puas hati... hahaha... biasalah.. aku jer perasan aku bagus kan.. sebb tuh aku rasa selesa... hey... i was given a kancil... how can i overtake that GTR ... ehhh ambitious sgt plak... camner aku nak kalahkan ... hahhh.. lancer dah lah..hehhehe.. as long as bleh bergerak.. kancil pun kancil lah kn... takper lah... janji sampai... tak kene hujan... kalau naik publis transport pun kdang2 kene berdiri tauuu... bukan aku tak pernah cuba bagik idea ... bukan aku tk pernah buat analisis tentang keperluan seperti yang orang lain nak... hmmm... bila aku tunjuk kosting... kene tunggu... fine with... tapi jgn lah dok pandang serong at aku kan... kalau boleh.. aku pun.. sekurang2 nya... nak pakai beemer tau...kalau mampu...


so.. kalau dah gitu keadaannya... aku dok selesa jer lah kat dalam bubble aku nih... hehehe... aku tau ada masalah...so ku cuba selesai kan yang termampu jer lah kan... alahhhh aku dah lali dah lah.. hahahahh...hahhhh tu lah... KALAU KAU MENJADI AKU... AKU YAKIN KAU MENGERTI... tapi kan... sebenarnya.. aku tidak selesa.... aku bukan jenis yang mudah selesa.... aku nak ada cabaran... bukan apa... dari situ lah aku akan banyak belajar... so macam tuh lah... hehehe... malas nak komen banyak2 mende yang tak pasti nih... hehehhe....

itu lah kan... kadang2 kita kene ambik setiap apa pun dari sudut positif... jangan terus menilai apa yang kita baru kenal... jangan menilai mngikut keselesaan kita sahaja... kita perlu belajar untuk terima perubahan... so... jom lah kita berusaha ke arah itu... :D


Comments

Kakcik Seroja said…
kakcik sekarang fikir nak pencen je.. tapi lambat lagi.. huhuhu...
adenium said…
kakcik - hahaha...saya pun... tapi kalau ada bisnes baik.. hmmm pencen jer kan.. :D

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan