mari memasak : asam pedas

jom masak... hehhe... dan dan jer kan... dah lama tak masak... maak beriya lah.. kalau takat goreng kopok... goreng frozen food tuh dikira masak... hmmm... almost hari2 lah masak kotttt...hehehe
meh kita masak asam pedas... lama dah nih... dok tersimpan dlm draft.... lupa nak publish... hehehe... nih masak cuz..my sis ada tamu... so aku pun ajak lah SU skali... so su bleh lah komen... ok ke tak kan.. hahahaha

masak asam ikan tongkol... ada orang panggil ikan aye.. ikan kayu.... apa2 lah... bahan2.... bawang cili tuh standard lah ye... lps tuh... mesti ada daum kesom... kadang2 ada org letak daun kantan... tak payah pun sedap gak.....

ikan ke daging ke... mengikut kesukaan tekak masing2.... nak letak bendi pun ok jugak... nih bukan resepi tradisi keluarga.. tapi selera tekak keluarga... yang nak kene ada bendi lah.. kadang2... bendi kene penuh periuk pun takper... hehehehe


cili bawang bagai tuh... kene tumis sampai garing jugak lah... kalau tak... nnt kalau bawang tak betul2 masak... rasa pun ala2 kureng lah... ini sbb ada org tanya... naper dia masak tak jadik... tettt....

bila dah masak...cenggini lah jadiknya... tapi tak sempat nak hambik gambar yang letak lam pinggan bagai.. dah sibuk lah katakan..... hehehe.... ni masaka style aku lah kan... sbb orang2 lain pun bleh makan... so..kira lulus lah ye... :P



Comments

kakcikseroja said…
Sedap tu... leleh airliur kakcik. :)
atty's said…
bila lah nak rasa masakan sid nie ..
Lyn Yusoff said…
sedapppppp
lapau ni... hehehhee
Mama_anggun said…
memang sedap beb!! hehhee...siap ratah kepala ikan lagi...hahaha...!! takpe...dah ko bg resepi dah nih...nnt2 aku cuba aku ajak ko lak rasa....hehhehe
Cik Wanie said…
masak asam pedas,
sedap tue,
terasa mcm nak mintak mama masakkan lah mcm nie,
hihihihi:)
Liza said…
sedapnyer sid, asam pedas has always been my all time faveret
adenium said…
kakcikseroja - heheh...nnt saya buat makan2 ye kakcik...

atty's - tuh lah kan kakty... tungguuuuuu... hehehe

lyn yusoff - kene rasa dulu lyn... tapi mesti takbleh lawan mama lyn punya...

mama_anggun - hahhh cepat cuba dan ajak aku rasa..hahahaha

cik wanie - mesti mama cik wanie masak lebih sedap.. :D

liza - sama lah kak liza... all time fave... hehehe

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan