potluck

kat tempat keje aku nih.... kalau kata bab nak buat makan2 jer... huhhh meriah... biasa hari jumaat lah kitorang buat makan2 nih... gilerrrr nak buat isnin atau selasa... masa tuh... bukan ke nak bawak food pun tak sempat.... tapi... hmmm... nak makan pun tak tentu sempat...heheheh....

kalau sebut potluck nih... aku selalu tingat entri kawan aku pasal bring your own plate walaupun dah lama entri tuh... heheheh... aku memang suka masa... diulang suka ye... bukan pandai... tapi... kalau working days nih..(alasan mesti ada) ...being a single lady like me... haru jugak nak masak2 nih kan...(walaupun ada jer...single lady kat opis aku.. maak untuk potluck..:P..heheh)
.. tapi..kalau dah nama potluck... korang kene jugak bawak tau... bawak lah apa sahaja... janji ada... aku nih... kadang2 terlupa pun ye... dah pagi... dok panas engine kereta... wahhhh teringat... apa susah kan... singgah jer... petrol station... beli roti ngan tuna... atau tak pun.... aku singgah mana2 stall... beli kueh... hehehehe....

actually dah lama gak tak buat potluck nih... since we had last few months... dah nak puasa... elok lah jugak kan... buat makan2 nih...(buat makanj2 jer.. sokong sepenuhnya aku nih..) .. dapat jugak mengeratkan silaturahim... ye lah..masa nih lah kita nak sapa menyapa... bertegur sapa... sbb masa tuh... mind aku ... just for food... free... hahaha... bukan per... kadang2 orang cakap aku nih sombong n berlagak... tak tegur orang... aku adalah aku kan... KADANG KADANG kalau my my on something... aku tak focus kat mende lain... (tak multitasking...but focus...hahahah)... so biasa masa potluck... u will see a different me... aku rasa kan... faktor makanan kot... so... nak suh aku tak berlagak... tak sombong... apa lagik... jom ajak aku makan... hahahaha....


adoiii... panjang giller cerita pembukaan... hahahah.... cake kat atas tuh adalah carrot cake yang sgt sedap... biasa..kitorang order cuppies ...untuk carrot cake yang sungguh sedap nih... tapi kali nih... kita order cake... aku bukan nak memuji.. nak memuja... tapi semua yang rasa... memang kata sedap... so.. memang sedap tau... promote nih... SHAZ bleh lah bagik cuppies free... tetttttt... kalau nak order... sila ...order kat mama chaks recipe
remember pau yang berjenis jenis aku beli tuh... hahaha... untuk potluck nih lah... aa empat jenis aku bawak... tapi tak terbawak sumer... ada balance lagik kat umah tuh....
food memang banyak dan meriah... laksam... mihun sup... roti john... baked macaroni... murtabak biskut... hishh... banyak2... tapi... masa kesemua kemeriahan makanan dah ada... sori lah... tak sempat nak snap... sebab perutku tak sempat2 nak merasai kemeriahan itu...hahahahah...
samapi ke tghari tau potluck nih... bukan ko dok situ sampai tghari... kang waktu lunch..dtg lah makan lagik... sbb tuh buat friday... kan ada long break... dan.. memang ada yang bawak lauk untuk lunch... bukan makan mende yang sama... hahaha... ada sambal tumis lah.. timyam lah... banyakkkk....
so... another reason... kenapa aku susah nak turunkan berat badan.. hahahaha.....


Comments

Liza said…
i love pot luck, food variety mesti byk lah kan
azimask said…
kiterorg baru berpotluck minggu lepas.. hihihihi

meh tolong mie.. 8888


// klik sinie jom ke blog mimie azimask :D ... //
attyfir said…
suka sgt konsep portluck nie.mcm2 leh makan ..
Unknown said…
kat opis ke nih...uwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaa benci....opis lama makan best....sini hampeh...ke saya kena ajak dorang ni buat potluck...baru meriah...hihihi
Ruby Alias said…
sy pun uwaaaaaa gak, rasa mmg i*tan ni best tang makan hehe..kat i*atec dulu pun syok sy balik swk pun best gak mmg dieorg rajin berpotluck or sedekah di hari jumaat mewah makan apatah lagi makan free kan lagi naik selera ..i*tan mmg THE place for bodybuilding hehe
adenium said…
liza - ye tepattt skali kak liza... risau jugak kengkadang,...tgk banyak food..hehehe

mimi azimask - haaaaa...potluck jugak...

atty's - saya pun suka... dan saya makan banyak2..hahahah

dy - so apa lagik... initiate lah potluck kat sana... hahahaha

zoe - memang tepat skali.... tempat untuk bodybuilder... heheheh....

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan