kembalinya ke rahmatullah...

daripadaNYa kita datang...kepadaNya kita kembali... pemergian orang yang paling kita sayang... ibu bapa... memang sesuatu yang sukar diterima akal yang normal ini... masih aku ingat... saat2 aku mendapat berita emak tersayang pergi buat selama lamanya... aku collapse... dunia aku juga turut terniktah disitu... alhamdulillah... aku cepat sedar tentang tanggungjawab aku pada masa itu....alhamdulillah... bila ayah pula menyusul pemergian emak.. aku sidah agak bersedia.. apabila mendengar berita itu...


pagi isnin itu... seperti biasa aku sampai awal ke pejabat... dapat text dari IMRAN ABDULLAH... bapanya telah kembali kerahmatullah... ya allah... kalau aku on FB malam tadi... mesti aku dah dapat berita itu lebih cepat..... menitis air mata aku...


setiap kali singgah ke rumah parents IMRAN di kg pandan... selalunya aku hanya sapa sahaja arwah... 'pakcik sihat?' .. 'saya balik dulu pakcik' ... sebegitu sahaja lah... sempat menziarahi keluarga IMRAN... setelah jenazah telah selamat disempurnakan...

dari cerita ibu imran.... mudah nya arwah kembali kepadaNya... alhamdulillah... begitulah agaknya... jika kita tidak banyak menyusahkan orang... insya Allah.... urusan kita juga dipermudahkan...

kita pun tidak tahu rezeki kita... semoga urusan kita dengan Nya juga dipermudahkan... al-fatihah...

Comments

Amiha Ayu said…
al-fatihah..
attyfir said…
al fatihah..semoga arwah pakcik dtmptkan dikalangan org2 yg beriman
Lyn Yusoff said…
Al-Fatihah...
Liza said…
Al- Fatihah....
RaYzeef said…
al-fatihah sid..tabahkan hati kay.

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan