cinta terlarang

huhhh... tajuk tak hengat nih.... apakahhhhhhh..... hahahah.... tajuk cinta terlarang... tapi apa yang aku nak citer nih.....kesah aku lah.... tapi bukan bercinta pun... ala2 jer lah kot... ntah.... korang baca jer lah.... tapi tak yang nyata.... cita itu belum wujud... tapi dah terlarang... hahah..

biasa kan... cinta terlarang... sebab..tak dapat persetujuan keluarga... berlainan agama... keturunan... status....atau... mungkin yang dicintai tuh... adalah laki orang..... so.. kesah aku nih... kesah laki orang.... (kalau ada sorang laki orang tuh membaca.... sila jgn perasan... ini bukan anda...)... biasa kan.. kalau nak terjadik jatuh cinta ngan laki orang pun... mesti pasal kerja.... sama opis... lebih kurang cenggitu lah kan....

so... this is how my story goes.... kesah nya...aku ngan mamat nih.... sama keje... tapi... kitorang kat branch lain2..... dan bukan satu kawasan pun.... sorang utara ...sorang selatan lah.... tapi... almost everyday lah berhubung.... tepon ke... mail ker... IM ke.... ada jer lah.... mamat nih plak...
memang sense of humor tuh lebih sket lah... so.. sbb tuh yang bleh jadik aku tak perasan... dia dah mula nak ada perasaan.... mostly.... kitorang jumpa pun... sbb dah da meeting ke... ada...aku out station ke sana... atau dia out station ke sini... so... adalah kuor makan sekali sekala...
cenggitu jer... sungguh general... dan kalau kuor pun... pada masa tuh... tak pernah kot kuor berdua jer... dahhh kata pun tak bercinta kan....

dah memang kitorang contact each other almost everyday kan... tapi lama2 aku perasan... sunday pun aku ada dapat call or text dr dia... tapi mostly pasal kerja jer.... ada skali tuh.,... sunday... bila dia kata...'sehari tak contact u rasa lain lah...tuh i ctc gak sunday...' ... tapi aku dah tau dia pak lawaq.... siap lah aku menambah kelawakkan nya balik kan.....

pendekkan citer... yang jadik dia terconfess tuh... masa tgh chat.... skali.... keluar kat screen tuh... yang dia memang betul2 dengan apa yang di cakap... huhhhhh.... nak pitam rasa masa baca tuh..... gilerrrrrrr koooo... dah sah2 aku tau dia laki orang.... nak carik nahas????? adoiiii.... aku rasa macam nak off kan pc... terus balik umah jer... tapi...takkan nak buat cenggitu kan....aku memang tak ingat apa exactly word yang dia confess tuh.... tapi...aku masih ingat... this is what i replied ..."TAK SALAH UNTUK ADA PERASAAN MACAM TU. KERANA PERASAAN ITU ADALAH SESUATU YANG SUCI... DAN KADANG2 DATANG SECARA TAK SENGAJA...TAPI...SITUASI NI... PERASAAN ITU TIDAK BOLEH DITERUSKAN... BUKAN BERMAKNA I TAK SUKA... TETAPI... MENJADI SALAH JIKA DITERUSKAN....LAGIPUN..
PERASAAN TU MASIH BARU... BARU NAK BERPUTIK... BIAR LAH DIA GUGUR... TAK MENJADI BUNGA..." huhhhhhhhhhhhhh tetiba aku terjiwang... dan skema.... series...
memang cenggitu lah aku reply... mungkin ada tertinggal 'kan' 'ter' atau... susun lain sket kot... hahahahaha.... kalau aku ingat balik... memang aku gelak besar.... gelak sengsorang

so lps pada tuh... dia takde call aku... ctc macam biasa.... tp melaui emel.. atau chatting shja... adoii... aku pun takut nak dengar suara dia ko... hahaha doa jer jgn dia call....hahahha..dan yang lawak... masa lepas kejadian tuh.... kitorang ada meeting kat tempat aku.... so.. macam biasa lah... dia mesti lepak dulu kat my opis.... korang dapat bayangkan tak camner.... adoiii... aku yang gelabah,.... lidah kelu jer plak nak berkata2.... tak banyak borak....memang jadik lain sgt lah... hahahaha ...hish.. aku plak yang malau tau.... ntah haper2....

tapi ... later...kitorang dah ok balik... kawan macam dulu... dgn no feeling involve....hehehe... bila aku pikir balik masa tuh... aku dapat tau lah... kenapa dia boleh ter tune kat aku tuh... sbb dia pernah citer dia jenis camner.... dan aku pun kenal dia camner... memang family man lah mamat nih... so.. happen masa tu... we were bizi ngah nak siapkan sumthing... so banyak masa dia kat opis... tuh yang dia tertune kot.... tapi alhamdulillah... everything goes well lah kan...

bout a year later... kitorang masing bukan lagik kat tempat kerja yang sama... aku pun dah tak dengar citer dia.... dan... after years.... plak..... bila aku baru masuk semula ke tempat kerja aku... dia pun... baru jer ditempatkan same place ngan aku.... lebih kurang sama masa kitorang masuk tempat keje tuh.....tapi skang dia dah kat lain lah.....

memang seronok kawan ngan mamat nih.... tok sah cakap lah ngan lawak dia tuh.... tapi... kadang2... dari berborak2 kosong pun...bleh bawa ke satu isu yang menjadikan minda kita berfungsi... dengan argument masing2.... tapi skang.... memang dah jarang lah ctc....bila ntah dia last kol pun aku lupa.... cuma skang berhubung secara tak langsung lah kat FB...heheheh... yang buat aku tetiba nak buat entri nih pun... sbb tetiba teringat kat dia... bila nampak kat FB... ye lah... masing masing tau perkembangan masing2 pun... baca statement kat FB tuh..heheheh
emm netul lah... lama tak ctc...secara langsung..... before puasa nih nak koll lah tanya khabar..... heheheh ......

so cenggitu lah.... hmmm tajuk jer cinta.... tapi dari cerita.... cinta tuh belum wujud kan... :D

Comments

Kakcik Seroja said…
Kenangan yang tak boleh dilupakanlah, kiranya? :)
Ruby Alias said…
musykil aku, ko tak nah story pun sama gue cinta terlarang ko ni ..opis lama ker baru ker sekrg :P
adenium said…
kakcikseroja - hahah ..kakcik... kadang2 teringat... :D

zoe - ala... cerita yang tak menarik... sbb tuh tak cerita... hehehehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan