lepak2 kat penang

kengkawan... cerita nak gi penang nih dah lama sebenarnya... tapi bila weekend ada jer aktiviti...so tertangguh tangguh jer lah kan... sampai lah aku ngan kawan aku (nget) book flight ..so it's confirm...heheheh...
sampai penang giller awal... about 8am gitu... my fren yang stay kat penang...DR UBI ... then took us for breakfast.... kitorang makan kat pasar & balai rakyat gelugor... huh... dah lah ujan... perut lapar... tatau nak pilih nak makan haper.... dah lah macam2 ada....



pernah tgk tak dua gambar yang ala2 gini...??? hehehe.. aku pernah... kat blog AYU THE SUN.... masa dia gi penang arituh.... tetiba teringat... memula nak mms nih...(motip..??) ,... tapi sebab perut sangat lah lapar.... tak de sempat nya.....

aku pun no idea lah macamana nasi kacang nih... ada lah adik jual tuh cakap... tapi... aku takbleh citer lah camner..sebb takleh nak bayang pun....



lps breakfast.. balik umah kawan aku... online jap ... then tido... ngantuk weiii... dah tuh.... dah dekat petang gak lah... baru lah kuor...g juru... nak g makan mee udang... ubi dah google lama dah tempat nih... ubi umah dia kat relau kot kalau tak silap... which is sgt dekat dgn airport....gi carik mee udang kat juru... jauh kannn...hehehe

ini lah kedai tuh... tempat dia jauh gak lah ke dalam... masuk kampung ..... walapun.... dok bertanya2 gak lah kengkawan yang tau... susah gak nak carik... errr..bukan susah.. confuse sebenarnya... bleh masa pergi..ada beberpa landmark yang kitorang tak nampak... bila balik nampak plak... itu beza masa lapar dan bila dah kenyang kot......

ini adalah mee udang... aku kan tak makan mee kuning kecuali terpaksa... tapi one thing aku perhati dari dulu... mee kuning yang dorang buat untuk mee udang..tak yang mcam kat kl... lain sket... dgn kata lain.. yang boleh melalui tekak aku... ada berapa kali ejr pun aku pernah g makan mee udang... so takat yang aku jumpa... mee kuning nya.. aku adalah bleh makan....

huishhh.. takleh tunjuk gambar banyak2... nnt aku kene marah plak... buat korang lapar lah.. apa lah kan... tapi yang PASTI... MURAH .... giller murah .... mee udang cam kat atas tuh... 3 mangkuk... plus satu nasi goreng ketam.. nasi goreng..comes with gulai ketam... gulai ke.. lebih kurang lah... ketam dlm mangkuk itu adalah 3 ketul.... (aku siap tanya... kenapa 3 ketul...sebb kami bertiga ke... )... dah standard 3 ketul.... = 1 ekor setengah lah kan.... plus air.... 2 kopi tarik.. dan satu nescaffe tarik... adalah RM24.60 .... adoiii... murah kan.....

hari ahad tuh plan nak g makan ikan bawal goreng... dah punya bangun lambat.. dan bermalas malasan.. tak jadik.. kami lunch kat umah ubi maak nasi... goreng telur ..n goreng ikan perkasam.. huh... makan masa panas2... punya taksub makan... no pics taken...hahahahaha....


dah ptg baru lah kuor g beli jeruk... dah nak balik dah lah masa tuh... so kami singgah makan kat line clear.. abis orang dok cakap2 line clear kan... kene lah jugak pergi...hehehehehe....

adoii aku plak tetiba rasa lapar nih....

memang g penang kali nih tanpa tujuan.. sesaja nak lepak penang jer... bleh flight nak balik pun aku lupa kol waper... jenuh lah dok kol tanya schedule kan.... malam tuh sempt jugak kitorang g tengok 'the proposal' kat queensbay mall...


seronok lah abiskan masa cenggini... ada lagik plan nak g lagik nih.... nak g lepak2 makan tido kat penang.... provided kawan aku si dr ubi tuh free... oh ya... dr ubi... bukan keje kat hospital.... dia nih bukan doktor cek orang sakit.... dr buku.....thanks ubi.... len kali kitorang dtang lagik..hehehehe







Comments

Munirah Abd said…
amboi g penang makan sakan nooooooo..

cop cop kata mee udang..

awat nampak udang ja xnampak mee..

ni mesti ker makan mee dulu udang tinggal kendian..makan gatah.. hurmmm
adenium said…
munirah abd - hello..hello... gambar mi udang tuh diambik.. masa belum makan tau.. takde maknanya simpan makan gatah kemudian...muahahahaahah.... dah dia letak udang kat atas lah.. dorang tau..kita nak hambik gambor...heheh

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London