ibu mithali...

hmm just nak share... cerita dlm paper nih.... minggu lepas ke dua minggu lepas... aku tertengok cerita nih dlam suratkhabar.... macam menarik jer nak share ngan korang.......
cerita ketabahan seorang ibu yang membesarkan 9 anak lelaki nya... memang semuanya menjadik... lebih payah... bila suami nya dah meninggal dunia....
kenyataan mendidik 9 anak lelaki 'menjadi orang' ... kadang2... istilah menajdi orang nih... mungkin jugak boleh kita refer kepada yang menjadi orang berguna... so macam tuh lah jugak dengan kesah nih.... malah... dari segi pendidikan pun.. memang menjadik....
inilah gambar famili besar makcik Awiah nih.... ada berapa ntah cucu ..aku lupa.... 30 kot tak silap...ke lebih ... dan sorang cicit.... ( adoii lupa tuh lah... lama sgt citer nih dok kat draft....)
kesah keluarga yang perlu dicontohi... di jadikan contoh tauladan...bukan senang nak jadik macam nih... yang dibaca... didikan agama memang perlu... kalau kita ingatkan Allah... mesti Allah jugak ingatkan kita ... kan... semoga kita jugak tergolong dalam golongan yang berjaya seperti mereka.... insya allah....

Comments

BaiDuRi said…
ha'ah..saya pun ada bca kisah ni..mmg kagum. I wish i can be like her..utk 3 org anak ni pun cukup la..takyah 9!huhu..
adenium said…
baiduri - ye.. bilangan tak menjadi masalah... kualiti tuh kan..insya allah... :D

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan