nak tanya skettttt

(google image - wahhh senang nya buat entri skang...main google image jer.. :P)

biasa nya kan... kalau korang nak bertanya.... camner erk cara korang bertanya....?? wahh soklan... hehehe... katalah kalau krang tepon astro ke... celcom ke... apa2 jer lah... kalau korang nak tanya tentang sesuatu kemusykilan.. camner korang tanya erk... emmmm... aku nih... bukan lah reti sgt.... tapi... aku rasa cara aku.. takde lah teruk sgt...

biasa... aku akkan bgtau dulu sapa aku... lps tuh aku tanya... kalau nak bertany tenatng masalah A.. dengan siapa aku blh bercakap.. ala2 gitu lah lebih kurang.... takde lah tak sopan kan... aku raya lah..... hehehe... dan dn jer dia punya...rasa sopan plak... hehehehe....

kdang2... banyak sungguh... aduan...yang kita terima... service tak bagus lah... itu lah..ini laah... macam2 lahhh.... tapi kadang2.... si penanya tuh... puntak reti nak bertanya.... so.. macam mana nak dapat jawapan yang tepat...dan ... puaskan hati dorang...???

kalau dlm govt skang... amalkan dasar 'no wrong door' ...maknanya...kalau soklan tuh tak berkenaan ngan ko pun...ko kene layan jugak.. maksud aku..kene gak bg maklumat... atau setidak2 nya.. maklumat...siapa yang patut ditanya.... hahhh...cenggitu lah... dengan kata lain jugak...pelanggan akan dapat jugak maklumat berkaitan masalahnya tuh....

seb baik kat tempat aku... takde lah teruk sgt... berdepan ngan pelanggan... bukan takde.. tapi kurang lah.. nak banding ngan jabatan yang memang front liner tuh.... dan keje aku pun... user aku adalah internal shj... biasanya lah.....tapi kadang2... ada jer tepon yang sesat sampai kat aku.... emmm...nak buat camner kan...

al kesah satu hari tuh... ada sorang nih call... betul pulak tuh... nak cakap ngan aku.... skali terus tanya..aku ke yang handle satu mende nih... dah lah tak clear... 'u ke yang handle pasal limit nih' ... hah ko.. soklan... limit apa...?so... aku tanya lah... limit apa ye... 'pasal limit lah..quota' ... erkk... soklan apa nih...???? so aku tany lah.... ini tentang limit apa kan... tetiba jer tanya cenggitu... 'tentang limit lah... u ke yang handle' ... adoii... aku blank siot.... tetiba jer aku macam ada idea tentang apa dia nak tanya... macam jer lah nih.. so aku tanya lah... 'ini berkaitan emel?'... tetiba dia jawab... 'saya selalu terima fax shj' ... adoii... langsung aku tkde clue... dia nak cakap apa... terus jer aku cakap... 'saya incharge bahagian emel'... 'byk sgt ke bahagian kat tempat u..? ' ...hahhhh... hambik... dan seterusnya lah kan.....

so cenggini lah masalah nya.... tapi memang dia tak puas hati lah tuh... dah tuh...macam mana aku nak tolong...bila aku tanya... dia dok cakap... 'limit' ...limit hapa...??? bgtau lah kan.....kredit limit ke...?? err.. aku tak terlibat dengan banking... kira sampai sudah lah aku takde clue tentang apa yang dia nak tanya...

dan kalau aku jadik dia... mesti aku tak puas hati kan... dan sah2..aku boleh buat aduan... ketidakpuasan hati....so camner tuh... tuh belum masuk lagik kalau kononnya nk bertany tentang sesuatu keputusan... nak tau berjaya ke tidak permohonan ke hapa segala lah...
kalau yang berjaya...ok lah.. takde lah banyak sgt songeh nya.... tapi... kalau yang tak berjaya...hahhhhh ko.. menjawab lah kita... kengkadang...bukan kita yang membuat keputusan... kita nih... tukang bgtau jer..... jenuhhhhhhhh..

camner erk nak buat...??? ntah lah.. aku pun tak psti camner... tapi... yang pasti... rungutan tetap ada... so.. macamana nak beri servis yang terbaik... kalau begitu asal usul kejadiannya....emmm memang lh tak dinafikan... ada jugak mereka-mereka yang sok kat front line nih kadang2... kurang memuaskan servis nya... so... memang ada pros n cons lah kan...

tapi yang tak seronoknya... selalu lah...kuor paper ke.. haper ke... kajian tentang 'ketidak puasan hati pelanggan' jer manjang.... so menunjukkan servis jr yng tak bagus kan... si pelanggan... manjang jer lah plak bagus... emmmm... cenggitu lah......

ada lagik satu masalah jugak... kalau telefon orang tuh...bleh plak tanya..siapa kita.... ehhh..dah ko koll nombor tuh... mesti lah ko dah tau ko nak cakap ngan saper kan... kalau ko dengar suara lain pun... ko tanya jer lah... bleh ke nak cakap ngan sipolan.sipolan tuh..... unless... klau ko dapat misskoll kat hp ke.. kalau ko tatau sapa...emmm bleh lah... ko tanya...siapa ke.... dengan alasab..ko ada terima miss koll kan... nih tak... dah ko dial no aku....ko tanya plak... aku sapa....??

emmm....apapun... aku rasa... sebelum kita bertanya ke.. haper ke.. biarlah caranya betul kan....so kurang lah sket ketidakpuasan hati tuh kan... dan takde lh ..banyak rungutan...aman sket dunia nih kan... :D

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London