di pagi jumaat itu...

(google image)


hari nih memang hari isnin... cuma aku nak berkongsi cerita tentang hari jumaat yang lepas... sebab tuh tajuk dia jumaat... malas nak tunggu jumaat akan datang plak baru nak citer... hhehe..actually.... jumaat lepas aku cuti....ada sedikit urusan yang nak di uruskan... nak bawak meme gi bukak akaun itu ini... dan ada jugak nak settlekan beberappa urusan peribadi... so.. senang2 cuti jer lah.....

seawal pagi... aku dok berkemas sket2... apa yang aku nak citer nih... bukan lah tentang apa yang aku kemas kan... bukan jugak apa urusan yang aku buat...tapi... tentang perasaan aku... entah lah.. perasaan aku pagi itu...sungguh bercampur baur... senang citer...perasaan yang lebih kearah sentimental-emo gitu lah yg banyak... rasa..sebak... sedih... dan macam macamlah....
tambah pulak.. pagi tu.. aku dok dengar hot.fm .... dorang dok bercakap tentangkehilangan....dengan permergian din beramboi... alfatihah....

sebenarnya... dua tiga hari sebelum tuh.. aku sungguh heppi... satu panggilan telefon yang buat aku heppi dan terus aku kongsi dengan tiga adik2 aku... dan kawan2 rapat jugak lah... tapi pagi jumaat itu... aku sungguh sebak pulak.... aku sendiri pun tatau...series aku tatau naper ada perasaan cenggitu...di pagi jumaat yang tenang dan mulia itu....

sebenarnya perasaan sebak itu... berampur campur jugak... ada takut... ada gembira.... tetiba jer ada air mata bergenang... kat kelopak mata nih... adoii.... tatau lah kenapa kan,....kalau aku tatau ...korang pun lagik lah tatau kan... degan tatau asal usul cerita..... ntah haper2 aku... terus text kat my sisters... emm macam nak text kat IMRAN jugak... tapi... waktu tuh baru lebih kurang 9 pagi waktu mesia.. emm korang kira lah waktu paris kol waper... hehehe

bila berperasaan begitu.... aku berhenti berkemas kejap... duduk diam.. senyap.... tetiba aku terdetik... 'ya Allah berilah aku petunjukMu..' ... ntah lah.. tetiba jer... series...apapun... semoga Allah memberi aku petunjuk ..dengan setiap apa yang aku lakukan...

ntah lah.... sebenarnya... ada sesuatu disebaliknya kot.... yang mana selama ini.. aku tak pernah tahu... ye.. tak pernah... betul lah kata orang..kalau tatau belajar... situasi 2 3 hari sebelum nih lah agaknya... yang memberi aku sedikit ilmu.... walau sedikit... tetapi berguna....

emm cenggitu jer lah nak share pun... :D ...





Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam