mengalah itu kalah..?

Apa yang kita suka... tak semestinya orang lain suka.... apa yang kita tak suka plak... tak semestinya..orang lain tak suka.. kannnn.... so... memang tak akan ada lah... semua orang itu menyukai... atau membenci seseorang ye tak...emmmm.... sesi membebel kali ni... aku pun tatau sebenarnya nak citer camner... tapi nak citer jugak lah....

sebenarnya... dlm apa bende skali pun... aku nih... kalau boleh.. cuba menjadik se-linien yang mungkin.... so... bagi aku itu dapat mengurangkan kesukaan dan jugak ketidak sukaan orang.... itu aku lah cakap... dan aku rasa..ada betul nya.... sebagai contoh.... kalau ada orang menyampah...meluat..sakit hati tgk ko ada apa yang dia takde... so..nak kurangkan keresahan hati org tuh... ko takyah lah tayang kat orang tuh... hahhh cenggitu... betul tak.. hahahaha... tetap lah dia sakit hati meluat menyampah jugak kan... cuma... kureng lah sket...

apa kata plak.. kalau orang dok asyik tak berkenan kat ko... itu tak kene...ini tak kene.. padahal ko sendiri pun tatau... apahal lah yang dia tak berkenan sgt kat ko... tapi kalau nak dikira... ko pun boleh gak nak tak berkenan kat dia...malah.. untuk lebey tak berkenan pun bleh... bila tgk -tengok balik.. ko ada kelebihan..dia pun ada kelebihan... tambah plak.. kelebihan dan kekurangan masing2... kata orang ..kalau lebih tak mati...kurang pun tak mati lah...so pehal lah yang ko nak tak puas hati gaknya kan... ikut suka dia lah dia nak tak puas hati..hahahaha

emmm tapi kan.. org cenggini... cakap tak serupa bikin... cakap tak suka A... elok2 dia buat A... cakap tak suka B... ehh... tuh elok ejr dia buat B... senang citer..... dia bleh buat... orang lain tak bleh buat...hahahaha...hmmm... isu nya kat sini... kalau ada lah dlm persekitaran korang orang yang cenggini.... apa akan korang buat erk....

kalau aku... apa aku nak buat erk... being me... yang kata orang tuh ..jenis ignorance... ko nak kata aku... katalah... malah kata lah sepuas puas nya.... kalau dan letih ko senyap lah... selagi... tak mengganggu beberapa aspek penting dalam kehidupan aku... gasakkkk lahhhhh... ko buat sampai ko letih....heheheh

tapi..kadang2... kalau sesekali rasa macam kita nih mengalah plak... biar jer orang bertindak... tapi kita tidak melawan... so..sebb tuh orang seronok2...ikut kepala hotak dia yang tak berapa nak betul (bagik kita la)... menghentam orang... betul jugak kan... dan kita memang bleh kalah pun kan korang... kalau orang cenggini dapat team up dengan orang yang cam dia gak... hahaha... kompem hancusss...hahahah...kalau lah kita....

kalau kita nak melatah... kita melatah jer lah kan... ko mengaum aku mengaum.... ko mencakar aku cakap balik... tapi... kat mana penyelesaiaan nya erk... tatau lah kat mana... ntah2 takde kot... tapi... kalau kita nih hebat sket dari orang cenggitu... atau hebat banyak... emmm.. ignore jer lah...

so... kalau ignore tuh...memang nampak kita kalah lah... kadang2...kesian jugak kat diri kita... asyik kene jer kan... tapi... nak buat camner... orang macam aku nih kan pencinta kedamaian... PEACE!!!!.... hmmm...cenggitu jer lah aku bleh jawab soklan begini... ini kalau ikut aku yang berfikiran panjang nih...(up skettt..hahaha).... itu untuk... PEACE no WAR lah... kalau WAR no PEACE... ko tamatkan jer riwayat orang tuh... so abis lah episod tuh... tapi... mungkin akan ada episod lain kan....

so.. takper lah..kalau mengalah..dikataan kalah... selagi... beberapa faktor penting dalam hidup tidak tergugat....

Comments

atty's said…
itulah ..kalo kita ignore dikata kan kalah .tp senarnya sid..ade hikmah..
org tu senarnya bengang kalo kita senyap..cuba buat kita mrah ..tp kita ttp diam..lelama dia pun diam.
adenium said…
atty's - betul kan kakty... tapi dia diam..pastuh..dia create isu baru plak..hahahah.

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam