jom masak : pan cake a.k.a lempeng

puan-puan..makcik2 adik kakak dan semua nya... jom... kita ke dapur mayangkelapa lagik... okeh.. kali nih... aku masak lempeng... atau up sket lah kan,...sebut pan-cake... hehehe....owh... aku bukan masak yang segera lam kotak tuh ye... hehehe... ini.. sendirik bancuh... sendirik masak.. sendirik makan... ehh makan ramai2 lah....

okeh.. bahan2 nya sungguh lah mudah.....
tepung naik sendiri
mix cereal (ada jual kat pasaraya.. yang mix..oats... corn.. ngan apa ntah... )-optional lah..
brown sugar
telor
susu cair...
hahh.. senang jer kan... sukatan. agak2 jer lah... aku nih kan ... masak dengan kasih sayang...so ..kalau terlbih terkurang tuh... kira halal jer kan... apapon tetap boleh dimakan... :P

bahan-bahan tadik... dicampur gaulkan semuanya.... dan cenggitu lah rupanya....kadar kepekatan tuh... takde lah kesah sgt....
kemudian ... gorengkan lah di atas kuali... gunakan lah non-stick pan... senang.. takyah guna minyak atau apa kan...
dah siap untuk dimakan... owh ya... kalau nak sedap lagik... makan lah dengan peanut butter ke... nutella ker... butter ke... maple syrup ker... honey ke... errr.. atau apa2 sahaja lah.... nak makan begitu sahaja pun bleh....
hmm kalau cicah kari pon sodap kot... heheheh...owh ya.. abaikan lah rupa bentuk muka bumi lempeng aku yang tak menarik tuh.. dah nak cepat... janji masak dan boleh dimakan ye... hehe
so.. okeh lah... selamat mencuba ye semua....

Comments

Liza said…
lama tak makan lempeng, lagi best dari pan cake tu
sawanila said…
lama tak buat penkek.... pekena dgn honey sedap gak
adenium said…
liza - owh.. hari tuh saya dah buat lempeng.. kali nih buat pancake plak.. ,..

sawanila - haah... biasa orang makan ngan honey .. err.. bila nak buat nih.. hehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan