jom makan : makan2 tahun baru

okeh.. kita sambung lagik bab makan makan nih... nih masa menjelang tahun baru... tahun baru... dan sari selepas tahun baru... hahaha... cuti 3 hari yang sungguh dipenuhi dengan aktiviti....

SEKINCHAN IKAN BAKAR (kota damansara - depan GIANT kota damansara)
nih.. aktiviti jumpa kawan yang lama tak jumpa... pada 1 jan arituh.... memula ingat nak lepak kopitiam jer.. aku ngan sorang lagik kawan.. dah siap order kat kopitiam... skalik.. sorang member nak lunch kat sekinchan... since kitorang roti bakar ..karipap dan air jer.. so.. tapau dan lari ke sekincan....

aku ambik nasi putih dan sup ayam... (rm1 + rm2) ... ok ok saja lah sup dia.. nak kata sedap pun takde lah... tak sedap pun tak.. bleh lah makan ngan nasi putih tuh....
ikan bakar dan sotong bakar... aku suka rempahnya.... bestt... sotong pun ok tak liat (since aku penah dengar komen sotong liat dulu) ...
rendang kerang.. yang nih.. so-so sahaja.... tapi not bad lah.....
kita teruskan lagik.. sesi minum petang... selepas berbelanja di IKEA... dan parking kat the curve (cheh... macam jauh jer bunyi nya... jauh gak lah kan... sampai aku tak jadik hambik carpet.. sebab malas nak hangkut ke parking belah sana) ...
singgah lepas minum petang kat coffee bean... lama tak lepak minum coffee bean & tea leaf nih.... selalu kepak minum kopi kat kedai kopi yang lain jer... nih pun actually memula nak masuk dome... tak jadik.. skali.. dan nak duduk kat starbucks ... ehhh bleh pusing gi cbtl...
sebab nya... aku nak rasa... coffee bean nya red velvet cupcakes... atas tuh.. cream cheese... dan pure double choc iced blended... hishh dah lah tengah batuk2 nih..... hmmm... red velvetnya... pun so-so sahaja.... sebab korang bleh jumpa kat lain yang lebih sedap...
nih pulak... episod... aku masak... since kawan aku suh masak... nak lunch kat umah jer... ok lah.. ada ayam... so.. senang.. dan cepat..... masak ayam masak merah... + masak kicap... nih sebab.. aku nak makan ayam masak kicap.. dia nak makan ayam pedas...
nak senang...... campur kan skali dengan kentang... so.. tak yah lah pikir nak sayur lagik kan.. hahaha.. ehh takde lah.. nih sebab takde sayur... kalau ada... aku zas zas jer masak... bukan susah sgt goreng sayur....
dan kemudiannya.... makan petang... masak asam ikan jenahak... BIL yang masak... ayam tadik tuh.. makan breakfast... konon senang tak yah pikir nak makan dah lagik kan.. hahahaha...
ini pulak minum petang... sehari sebelum tahun baru... selepas penat bershopping..ambil tunggu wayang... sbb semua tempat penuh... so.. dok lah minum petang kat deli france.... aku makan crossaint pudding nih... dengan hot choclate... bestt... ada set yang ada ice cream jugak... ala2 bread pudding lah nih....memula ingat nak makan berat.. tapi perut still full... sebb sebelum kuar adh amkan kat umah my sis... fish curry...
aktivi makan tiga hari lepas.. diselang selikan dengan setiap aktiviti lain... mati lah berat aku naikkkkkkk


Comments

sato17 said…
k.sida...

nampak sedapla pulak ayam masak kicap+pedas tu... mengidammmmmmmmmmmmmmmmmm.. :D
adenium said…
sato17 - huhh sato... ai nih ..kalau orang mengidam tuh... takbleh..mesti nak kene buat jugak... nanti ku usahakan yerk...
sato17 said…
owhhhh sayang k.sida... buat tau...saya tunggu..... buat ahad, tapau senin.. :D

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London