koc merah jambu..?


koc merah jambu... hmmm... well done!!!.. satu usaha yang baik... betul lah kan... ada satu coach yang di khaskan untuk perempuan... bukan apa... untuk melindungi perempuan dari apa sahaja lah... tapi... keadaan pada alam realitinya... bukan lah seperti yang diharapkan....
sebelum wujudnya koc merah jambu nih... macam2 dah yang dibuat... tempat untuk orang kurang upaya lah... tapi ada jugak yang buat tak peduli kan... WALAU APA PUN PENDAPAT KORANG... tapi aku rasa... kewujudan koc merah jambu ....."wanita sahaja sepanjang masa" adalah sgt perlu.....
TAPI... aku yang memang jarang naik... dan baru tahu...(pada realitinya).. dengar berita sejak wujudnya tuh lah... tapi.. baru nih... bila naik.. hmmm... ramai jugak orang2 malaysia nih yang BUTA HURUF rupanya... (hah tengok.. itu mau mansuhkan UPSR dan PMR lagik kannn)....
memang bagik setengah orang tuh... TAKDE MAKNA nya koc merah jambu nih... pedulik apa kan.. aku pun bayar jugak... owhh aku adalah sgt tak setuju.... apa salah nya kan... khususkan tempat untuk perempuan.....
mungkin kalau tengah bersesak tuh... ada yang masuk jugak.. malas lah aku nak komen... sebb mesti lekai yang masuk tuh akan ada 1001 alasan kan... dan aku sendiri memang rasa tak patut....
TAPI korang... baru nih.. masa aku naik..lengang lah koc tuh.. time raya gitu... ada jugak yang masuk... alah.. kalau ko nk naik ngan pakwe ko kan... so.. sesma lah masuk jer... ngan pakwe-pakwe ko skali kan... alahh pehal.. bukan penuh pun kalau pakwe aku masuk jugak kan...
aku rasa lah kan... kat MALAYSIA nih... nak MEMBUDAYAkan sesuatu yang baik tuh SGT LAH susah ye....
patutnya jadik kan lah amalan.... walau takde orang pun... ko tak payah lah heret pakwe ko masuk jugak lam koc merah jambu nih... takkan dedua pun tak reti mebaca kot... bukan sorang dua.. malah..ikut suka jer.. koc tuh dah jadik macam koc biasa jer...
pelik ker.. hmm aku tak pelik pun .. dan memang macam tuh... tapi.. apa pun.. JOM LAH KITA UBAH AMALAN MACAM NIH... kalau tak... buat lah apa sahaja... takkan menajdik.....

Comments

Liza said…
mmg sgt perlu, masa liza naik gi seremban, mmg sgt selesa and selamat
FaTiN said…
i wish i can i use it too. kat sini, xde benda2 camtu. naik bas je
adenium said…
liza - tuh lah kan.. harapnya masyarakat kita akan lebih faham dengan fungsi nya koc nih...

fatin - hmm mungkin kita boleh pikirkan macam mana nak buat basa yang ada koc merah jambu plak.. :D

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan