kenangan PUASA-RAYA -lagikkk

gambar dr google
kalau nak cerita kenangan raya nih.. memang lah banyak kan... tapi mostly zaman dolu2 lah... sebab kemeriahan raya masa dolu2 jer.. hehehe.. skang aku rasa... kegembiraan menyambut ramadhan tuh lebih seronok... tapi bila nak raya... tetap lah jugak gembira kan... apa aku merapu nih... ntah lah... mood dah nak raya kot...heheheh
hahh...korang ingat tak dulu ada... TM syoknya raya... ..alah... yang TM buat road tour time nak raya tuh.... alkesah... ada satu masa tuh... aku sedang cuti belajar... lama dah nih... masa tuh.. meme baru jer darjah 6... kebetulan masa gi 1Utama... adalah gang TM syoknya raya tuh kat situ... aku pun gi lah kat2 situ... since takdelah ramai org pun... so... aku join jr lah aktiviti masa tuh... skali.. aku bleh sampai ke akhir... korang tau apa aktiviti yang akhir tuh..??? dorang suh joget2 lkah sket bila dorang pasang lagu raya..(ngan lagu deepavali gak...masa tuh deepa-raya) ... bila tgk... yang sorang lagik tuh... macam kayu jer.. lam hati aku.. hish.. buat sket pun dah mesti blhe menang nih..hahahah.... kan dah kata.. aku menang lah sebuah tepon bimbit... alah .. nokia biasa tuh jer... masa tuh tgh glemer lah tepon tuh kannn..heheheh...terus bagik kat meme tepon tuh... since dia nak sgt henphone...
kenangan balik raya jugak... banyakkkk.. aku nih masa arwah ayah ada lagik... memang lah balik raya lagik 2 3 hari nak raya... ye lah... banyak persiapan nak kene buat... but...lepas tuh... bila beraya umah arwah mi... hmm... memula tuh... balik lah jugak sehari sebelum raya atleast...lepas tuh mula lah... esok nak raya.... arinih keje lagik.. tapi biasanya halfday jer... so... dlm kol satu gitu... cabut balik dungun... hehehe...janji balik kan... owh ya... balik pagi raya pun ada tau... lepas subuh tuh...zasss balik dungun... hish... kol 10 pagi dah join dorang makan tau..heheheh....
dalam banyak2 kenangan tuh... mungkin kenangan raya pertama tanpa emak.. memang tak boleh dilupakan lah... mau taknya... masa tuh... semua bende dah nak kene buat sendirik... dulu ..tolong2 cenggitu jer...tapi lepas emak takde... SEMUA skali kene buat... dari kemas umah... masak... semua lah... so.. mula lah kami adik badik buat.....
lepas tuh... bila tahun pertama beraya tanpa emak dan ayah pula.... maca dah tak raya pun takper.... tuh lah yang buat aku dah malas nak balik raya... balik kalau aku ada mood nak balik raya... kalau tak.. tak payah lah balik... boleh ehh gitu... boleh jer lah kan....
tapi tahun nih...memula taknak balik...lpeas tuh tatau nak balik... tapi... by the time buat entri nih.... memang berkobar2 nak balik.... hehehehe
biasalah bila nak raya nih... mula lah terkenang2... ada yang membuat kan aku tersenyum... dan ada lah jugak yang buat menitiskan air mata kan....ehhh mood raya dah nih... mood raya... tapi masih lah berpuasa..... :D



Comments

Ayu Zuraida said…
haah kan..kenangan demi kenangan kita lalui..
Liza said…
Selamat Hari Raya Sid, hope to see you soon
adenium said…
ayu zuraida - thn nih ada lagik kenangan....

liza - selamat hari raya kak liza ..ada open house tak thn nih..? :D

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan