origami

ORIGAMI ye... bukan poligami... aku nih... bukan lah creative... dah tuh... keras tangan lah pulak... tapi... niat tetap ada nak buat macam2 ... nak buat itu.. nak buat ini... cuba lah kan... tak cuba tatau... kadang2... mende2 senang bleh jer kita buat... TAPI... kadang2 tak jugak boleh....
so... episod.. mengunjungi kedai2 yang menjual mende2 cenggini... aku pelu elakkan kan sebenarnya... bukan per... kang mula lah semangat aku berkobar2.... hahaha.... macam yang aku nak buat kang....

ada banyak jenis kertas untuk origami nih sebenarnya.... tapi... tengok... telek... tenung ... pikir.... hmmm... ambik jer lah yang nih....owh yaa... ada pun cara cara nak buatnya ... senang lah kan... SENANG lah KOT... :P..... aku tgk2 tuh... macam senang jer pun nak buat... alah... rm2 jer kot kalau tak silap... beli jer lah....
cenggini lah rupabentuk kertas nya... alah... 4 segi tepat... dengan pelbagai kaler..... so... korang bleh lah nak buat apa2..... ikut lah ke-kretip-an sendirik... dah kalau tatau sgt nak buat apa... ikut jer... PETUNJUK yang dah diberi.....
hahhhhhhhhh skaliiiii.... aku tak reti lah weiiii nak ikut PETUNJUK yang diberi... hmmm.. buat jer lah ikut kata hati..... janji takde lah BUANG jer kertas tuh kan.... main lipat jer... kira... ok lah... aku lah kata ok... dari kertas tuh tak berusik.. atau... aku jadikkan kawan tong sampah... buat jer lah... hmmmm tapi bila dah siap... tatau lah nak letak dlm balang kaca ke tak... hehehe.. sebb nya.. hmmmm... macam tak cantik jer.. errr.. MACAM ker... bukan MEMANG tak cantik ker... :P .. apa2 lah labu...

so... moral nya... kalau rasa tak reti... dan dah tau keras tangan.... takpayah lah dok rajin nak beli ... kalau nak sgt... try ;ah ngan kertas biasa... boleh kalu... gi kedai beli... tidak kalu... TAK PAYAH... hehehe



Comments

Fiza Amran said…
mana nak beli eekk benda origami nie??
adenium said…
fiza amran - err.. kat kedai2 buku ada kot... nih ai beli kat kedai buku STAR..TTDI... hjehehe

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam