hari isnin... bulan desember... tahun ini

selamat pagi semua.... wahhh dah isnin lagiiii.... pejam celik.... pwjam celik... dah nak berakhir kan tahun 2010 nih.... dah lama aku tak masuk opis.... mesti macam-macam hal kat opis nih... hajat dihati... nak cuti jer hari nih...since selasa memang cuti jugak kan... tapi.... dek kerana... dah seminggu lebih tak masuk opis.... hmmm dah dah lah tuh kan......

actually... aku cuti 4 hari bekerja .... gi jakarta ngan bandung... cerita nnt aku kasik ye... hehehe... ca,pur ngan ujung minggu.... perjalanan ke jakarta ngan bandung tuh... lebih kurang 6 hari......

lepas tuh... sampai jer kl... esoknya... takde lah nak cuti2 malaysia nya... dah kene attend kursus kat tgh2 KL nih... kat federal hotel... tiga hari...... huhhhh... hazab lah jugak... ngan letih .. ngan otak pikir nak cuti jer.....

tapi... balik kursus.. sempat gak jenguk2 opis... tengok2 surat ke... apa apa lah.. memo ker kan... surat dapat keluar dari situ ker... huhhhhh... takde nya dapat surat keluar..... takper lah... tunggu lagiii....

dapat key chain n chopsticks.... dari HONG KONG.... thanks to my cyber fren... HARRY.... 'orang berbudi...kita berbahasa...orang memberi... kita merasa..' .... owh... dah kata berbahasa... ada jugak lah yang akan menyusul ke sana nnt ye HARRY....actually ada gak lagik satu FM dari jepun... since tuan pemberi kata...' aku beli kat ko jer sorang nih...' ... so... mesti dia taknak lah kawan-kawan nya yang naik nampak kan... hehehehe..... thanks guys,....

antara...makanan di federal hotel... yang agak maveless jugak.... tak yah lah nak tayang semua apa yang dimakan kan... cukup lah ala kadar.... hehehe.....
cantik kan boteol nih... errr... aku lah berkenan... buat letak air kosong... katner erk ada jual... IKEA ada kot erk.. mende cenggini... atau ada sesapa yang penah nampak mende nih jual katner... bgtau lah ye... nak beli lah... dapat dua tiga bijik cantik lah nih... buat letak air kosong kan... hehehehe
owh ya... keadaan kesihatan aku... sejak dua menjak nih... sungguh lah kurang memuaskan.... masa nak gi jakarta hari tuh.... punya kene sakit tekak yang tak bleh nak menelan.... adoiii... ngan rasa suam2 nak demam.... memacam lah....
sehari sebelum pergi... masa lunch...siap gi klinik... risau gak kan.... sampai clinic... nurse tuh bleh kata 'DEMAM nih' ... bila tgk suhu aku... hmmm... selagi bleh bangun aku gagah kan jugak lah gi opis kan.... dah lah nak cuti panjang..... kat klinik... siap hambik darah bagai... dapat lah antibiotik....
masa kat jakarta - bandong tuh... memang demam lah... tambah plak ngan period pain nya... huhh... bukan sahaja pacakage demam batuk selsema... siap dapat extension lagik kan.... dugaan sungguh... tiap malam kene pakai cool fever.... demam2 pun... duit berjuta2 rupiah... habisssss... hahaah
tak cukup ngan tuh... sampai KL... nak g kursus... masa first day... aku purging... hadoiiii... tuhan jer tau... punya kuor masuk ... kuor amsuk toilet.... dan terus kol 330 chow dr tempat kursus.....
second day plak..... dah agak2 ok .... takde lah purging lagik... dah tau.. baru baik demam... makan macam2 kat hotel kan... pantang nampak.... hahhhh... lps jer abis lunch... huhhhh... vomiting like hell... habis semua isi perut..... third day... berjaga2 jer lah...heheheh... under control.....
so cenggitu lah ye korang... hapdet aku seminggu nih.... tunggu lah ye... aku kasi hapdet citer jakarta-bandung nanti....

Comments

Harry said…
u r welcome
adenium said…
harry - hmmm terima kasih daun keladi patutnya kan.. :P

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam