catatan perjalanan : KUL-CGK-BDO-CGK-KUL (II)

hallu,...hallu... kita sambung episod catatan perjalanan aku.... KUALA LUMPUR-JAKARTA-BANDONG-JAKARTA-KUALA LUMPUR...

day 3
hari nih hari sabtu... hmmm kota bandung... mesti akan sesak biasanya... bukan sahaja... pengujung luar negara... malah penduduk jakarta juga akan bershopping kat sini... menurut sumber orang tempatan lah kan....
so hari nih... selepas sahaja breakfast.... kitorang dah gi jalan jalan ke sekitar tempat kami menginap... jalan kakai jer... owh ya... hotel royal merdeka nih... dekat jer dengan BIP (Bandong Indah Plaza).... dengan dago pun dekat lah.... kami merayau.... sementara nak tunggu RUMAH MODE bukak....
so.. dari area BIP tuh... kami naik angkutan ke RUMAH MODE.... memula nak naik teksi jer... ntah macammana ternaik angkutan tuh... ok lah jugak kan... rp2000 sahaja seorang... jimat lah sgt kan....
selesai shopping kat umah mode... kitorang dok lepak2 minum jap kat food outlet sebelah tuh... thn lepas gi bulan puasa... takde lah nak merasa makan minum... lepas penat shopping kan.... lepas tuh... kitorang nak gi CIHAMPELAS plak... so cross jalan nak tunggu angkutan kat sebelah sana... bila tanya orang kat situ..katanya naik angkutan 'kelapa ledeng' ..untuk ke cihampelas... tapi sebab kalau ikut katanya... macam dekat jer... so.. kitorang jalan kaki jer... huhhh... berpeluh jugak lah keti kan...adalah dlm sekilo lelebih sket kitorang jalan kaki.... so... sambil dok tengok kiri kanan... akhir nya.. sampai jugak kitorang ke tempat yang dituju.....
banyak gak masa yang dihabiskan kat situ... sampai kepetang jugak lah... lupa makan minum dah.... ehhh.. minum.. ada jer... singgah kedai beli air kan... makan lah tidak nya....
aku pun ambik kesempatan untuk buat reflexology kat akar reflexology.... tapi tak puas hati sket lah.. sebab reflexology.... aku nak urut tradisi kalau bleh... hehehe... so... full body.. untuk sejam... hanya lah... rp80,000 sahaja ....tempat nya cantik... siap bagik teh halia kot.... heheh...
lepas tuh... masing2 dah... letih gilerr lah kan... dah petang... so... ambik angkutan balik ke hotel... pandai jer nih... cakap nak gi jalan merdeka....bila betul2 masuk jalan merdeka... driver tuh dah bagitau... jalan merdeka... errr... aku nampak macam lain macam jer... heheheh.... tapi kitaorang dah bleh agak lah... hotel tuh kedepan lagik... landamark nya... dekat dengan 'jogja merdeka' ..dan sebelah bank kuning tuh....owh ya.. kalau naik angkutan.. kalau nak turun... kene cakap... 'kiri...kiri... ' .... hahaha... bukan stop ye... bukan berhenti.... itu nak suh angkutan ke kiri lah kan.. heheheh
sampai hotel terus rehat kejap.... mandi dan lelap kan mata kejap... since hujan dah masa tuh... aku yang demam nih.. tak yah cakap lah.... punya lah tak larat... tapi.. takkan aku nak dok tido lam bilik jer kan... heheheh..... so... petang tuh... dlm kol 6 lebih.... kitorang jalan jalan cari makan.... katanya lah carik makan... sebab perut dah memang kelaparan....
kami ke BIP - matahari.... owh..kebetulan plak ada exhibition kat situ... yang berkaitan batik... dan yang seumpama nya... hmmm menarik jugak.... sebelum makan.... sempat lagik... habis kan duit kat situ .... pantang lah kan... hehehe.... tetiba tujuan untuk keluar jalan2 carik makan... dah bertukar... hahaha... tapi mesti lah makan jugak kemudiannya... mau taknya... tadik breakfast jer... terus lupa dah nak makan... :P
lepas makan... kitorang meneruskan lagik... penjelajahan menghabiskan rupiah ... di area2 berdekatan... memandangkan ..aku yang kedemam-mam... dan kesakitan perut... so... aku lepak jer dlm mall tuh... sambil dok tonggang air isotonik... sebab suhu badan macam dah tak stabil... adoiii risau dgt dah masa tuh.....
balik tuh...sempat lagik singgah beli groceri kat 'jogja-merdeka' ... untuk bekalan munchy2 dlm kereta esok....

bilik di bandong... yang bersih dan selesa....

rumah mode
naik angkutan.....seriau jugak... sebab lajuuuuu... pastuh break.... hmmmm... macam lah takde pengalaman bas mini wilayah kan....
pulsa... adalah topup.... memang singgah jer menopup kan....
cihampelas......
cihampelas walk.... j.co donut pun ada kat sini... err.. dah memang originally dr indonesia kan...
kalau tengok nih... mesti tau nih katner kan..
aston tropicana ... kat cihampelas... thn lepas dok hotel nih... memandangkan aku letih sgt...dok lepak sini jap.. tunggu dorang .... sambil singgah toilet... aku memang dr dulu... kalau nak gi toilet..singgah hotel.. hehehe...
malam tuh.... memang nyenyak lah tido dorang tuh... aku nih... memang akan bangun lah tengah malam.... makan ubat bagai... kalau tak... siangnya tak bermaya plak kan...
owh ya.... malam nih... takde monopoli .... sebab penat sgt... hehehe....
tunggu kesah seterusnya ya.... :D


Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan