sehari di KLCC - petrosains

saya haziq... weekend baru nih... mamalong saya bawak saya dan achik gi KLCC... kitorang gi naik lrt... best jugak... nih sebab mamalong saya tak suka nak drive gi klcc... saya ingat mamalong nak bawak saya gi tengok wayang... rupanya... mamalong nak bawal saya gi PETROSAINS....

saya pun tatau petrosains nih apa... achik kata bleh naik helikopter... saya rasa takut jugak... tapi saya nak naik jugak.... sebb semua orang dah naik lopen(airoplane) ,, saya jer belum naik lagik...
macam macam ada kat sini... sbelum masuk sini... saya naik gondola... best jugak... memula gelap... saya takut jugak sket2... masa mamalong dok tunjuk itu ini... tetiba saya cakap ...' mamalong peluk haziq..' ...hehehehe... saja jer saya cakap camtuh...
walaupun saya tak paham sgt apa yang sebenarnya... tapi saya gerakkan jugak car tuh... tapi saya masam jer muka.. sbb abang2 sebelah saya tuh...sibuk jer... nak kacau saya main... tunggu lah saya abis dulu....
saya dan achik saya...
macam2 ada kat sini.... walaupun ramai orang.... tapi saya cuba jugak untuk main2 semua mende yang ada kat sini....
owhhh saya tatau pun yang sebenarnya ada jugak tractor yang kecik untuk saya... selalunya...saya tengok yang besar tuh je... atau pun.. saya main yang mainan jer... tetiba kat sini... ada yang meamng untuk saya naik... dan handle sendirik... mamalong macam paham jer... walaupun dah gi sana sini... mamalong bawak saya naik lagik.... bestnyaaaa...
saya dan angkasawan....
lepas tuh... saya pulak jadik angkasawan...
best jugak jadik angkasawan nih rupanya....
owhhh....seronoknya... saya memang suka kalau mende yang boleh diputar2 macam stering nih... ini kat atas pelantar minyak... mamalong kata... arwah atuk saya... ayah mamalong saya lah...dulu keje kat sini....
sebelum sampai sini... saya naik helikopter... memula masa naik.. dalam tuh saya memang ingat betul2... saya duduk depan lagik... tapi... bila dah kuar... baru saya tau...itu simulator... 'elehhh...ini helikopter tipu tipu...' ...
mamalong kata ..dulu arwah atuk saya gi keje naik helikopter... seronok nyaaa...
nih macam buai jer...
bye... saya ngan achik saya dah nak ikut dorang gi keje...
woooyoo... walaupun saya tak paham pun apa yang cuba ditunjukkan.. tapi saya memang seronok... bila saya letak dua dua bola tuh kat situ... dan saya tekan butang start... kedua2 bola tuh jatuh dengan lajunya... seronokknya...
glow in the dark....
cantikkan kasut saya....
buat car dulu... lpeas tuh main kat sini...
ada kereta... tapi besar...kaki saya tak sampai plakk... dapat naik kejap pun ok lah...
yang nih pun besar jugakk...
yang nih pun bestt... saya dapat main skii....
tinggi nya gelongsor nih.... saya dah ukur... tapi tak cukup tinggi untuk naik... so achiq jer naik... saya tgk dan tunggu jer kat bawah....
kuatnya angin kat sini....dua kali saya masuk sini... sekali ngan mamalong...sekali ngan achik... tapi saya takut nak masuk sengsorang....
macam2 lah mende kat sini... yang best... ada butang untuk saya tekan2 seronokkkkk....
besarnya piano nih...
seronokkan gi petrosains nih... kawan2 pun patut pergi jugak... kalau saya dah besar sikit...saya nak pergi lagik... so.. baru lah saya boleh cuba semua bende......
oklah.. nanti saya sambung lagik ye... :D



Comments

kakcik said…
Comel betullah Haziq ni. :)
adenium said…
kakcik - thank u aunty..
:D
atty's said…
boleh jadi geng ngn abg firdaus haziq nie..

lom penah lagi bawak fir..g petrosains.
♥Syamelia♥ said…
wah! dat place sggt futuristic la...
i suka part yg glow in the dark :)
adenium said…
atty's - kalau fir lagik seronok lah kakty... sbb dah skull dah banyak mende tau... haziq... kita yang lebih seronok... hehhe

syamelia - memang cantik glow in the dar tuh... kalau nak gi kene pakai baju putih... baru betul2 glowwwwww... :D

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan