juadah berbuka di minggu pertama

hmmm entri nih bukan apa... nak bagik ide... kalau2 takde idea nak berbuka kan... heheheh... alahhh dah petang pun.... elok jugak kan... layan2 gambar makanan nih..hehehehe... aku kan... kalau bulan poser suka tau... gi site2 pasal makan nih... dah takleh makan... tgk gambar pun jadik lah...hehehehehe... minggu pertama... aku dok berbuka umah adik aku.....

murtabak... macam dah jadik menu wajib jer... tiap hari beli.... haziq nya fave gak nih... so... kalau gi bazar ramadhan jer... memang kene lah singgah beli....
murtabak singapore... dah dua kali berturut2 makan... rupanya... banayk stall yang jual murtabak singapore nih kat bazar ramadhan setiawangsa tahun nih... memula BIL beli yang ayam.. aku kata.... daging is better... hmmm esoknya... dia beli lah yang daging... adoii... cukup lah... hehhe

sambal bilis... BIL beli kat bazar mana ntah...lupa dah... buat sahur elok nih... tapi dua tiga hari jer sahur dah habis..hehehe
pecal kat bazar ramadhan pandan kot... tapi aku tak rasa... sbb dah tak bleh nak masuk... hehehe... biasalah... bulan ramadhan nih...
asam pedas ikan pari.... rm6 .. kat bazar ramadhan setiawangsa lah jugak nih.....
ayam percik... menu2 cenggini jer yang laju kalau nak berbuka nih... bg aku n famili lah... kalau kuah2 tuh... sesekali jer...
popia basah....
ikan talapia bakar... nih pun... setiap hari beli... memula rege rm13 jer sekor... dah naik sampai rm16 ..heheheh... tapi layan lah...ikan bakar nih... macam dah menu wajib jer.... (bazar ramadhan setiawangsa)
kerabu ayam... so so aja... nih aku beli kat tempat keje aku....
mushroom ngan filamen perasa ketam nih... menu sempoi untuk sayur... masak sendirik....
sambal bilis goreng kering......buat sendirik jugak.... stok untuk sahur.... untuk adik aku lah... aku bukan makan pun bangun sahur.... pos kat adik aku yang kat penang gak.....
ayam masak kicap... kes... malas nak gi bazar ramadhan... dan BIL pun takde... so.... blesah jer masak.... hehehe
sayur2 hijau...goreng dengan filamen ketam tuh jugak... senang... hehehe...janji ada sayur....
so.. cenggitu lah lebih kurang juadah2 berbuka puasa minggu pertama nih.... hehehe... biasalah kan... baru memula nak puasa.... tapi kengkadnag... ulang2 menu nih jugak sampai ke ujung...hehehehe
selamat berpuasa......



Comments

Liza said…
murtabak singapore!! nak skit!!!
cik syahira said…
assalamualaikum kak sid,

sy masih dalam record lagi ni belum ke param. hi2x
tak tau la, kalau ke param entah berapa la duitnya habis nnt.
rasa macam semuaaa nak borong. hi2x
adenium said…
liza - bleh ..bleh.. hehehehe

cik syahira - haah kan syira... sama lah...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam