juadah berbuka puasa minggu kedua

dah minggu kedua kita berpuasa.. dah abis minggu kedua sebenarnya.... hmm... minggu kedua nih... juadah berbuka adalah sgt sederhana... wahhh manjang ejr sederhana kan... heheheheh...
tapi betul... minggu tuh.. takde lah penuh meja bagai.... dah tuh... banyak berbuka sendiri....

sup sawi.. bersama chicken ball ..telur dan suhun... masak sendirik... tetiba teringin nak makan sup sawi... gigih gi kedai carik sawi... hmm kalau teringin nak makan nasi beriani.. gigih gi bazar ramadhan lah kan...simple2 bleh lah masak.. hahaha
tomyam putih... udang sotong sayur..bagai nya lah... masak sendirik jugak... alahhh guna jer.. perencah tomyam putih adabi tuh jer... hehehe....
ayam goreng.... beli kat bazar ramadhan jer nih... dah asyik ayam percik jer... tetiba teringin plak ayam goreng....
agar-agar yang kalerful... 3 singgit kat bazar ramadhan... hmmm kalau tgk tuh.. macam nak beli 10 hengget jer.. sebab kaler nya sungguh lah full... hehehe... rasa nya.. ada yang sedap aa yang ok ok sahaja.... tapi memang menarik lah... kaler kaler nya... hehehe
anggur hijau dan anggur hitam.... sungguh bestt... tatau nak berbuka apa sgt lah nih... so beli lah buah buahan... jgn lah akta aku auta... memang ye... berbuka dengan buah .. sebagai sampingan nya... heheheheh.....
dan jugak dengan strawberry yang sungguh bestttttt.... strawberry import nih bebesar sungguh... yang cameron aku pernah tgk or makan yang biasa2 jer... tatau lah ada ke tak yang segini... owh.. thn lepas... gi BANDUNG masa bulan poser... strawberri pun banyak kat sana... bestt.. sampai tak termakan... hahaha...
sekian sahaja jamuan mata yang tak seberapa pada hari ini... selamat menjalankan ibadah puasa... :D



Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan