berubah..

berubah nih...kadang2 positif... dan ada jugak negatif.... sori lah... entri aku kali nih... merapu2 sket kan... hmm... merapu sebb aku dok cuba optimakan penggunaan minda ... ehhh bukan lah optima kot.. tapi guna dengan cara yang berkessan lah ...konon kan.. hehehhe.... actually apa yang aku nak citer nih... sket jer... tapi biasa lah... kita melalut lah dulu sana sini kan....

aku terpikir pasal nih... msa dok dok dengar amanat pucuk pimpinan baru kat tempat aku nih... biasalah kan...bila ada pemerintahan baru... mcam2 lah agenda yang di rancang.... biasa kalau majlis gini... sambil dok dengar... tetiba ada jer nak borak ngan orang sebelah. hehehe
korang cenggitu tak..?? aku ye... dah gitu... banyak lah mende yang ter-lost.... normal lah kan... tapi baru nih... masa majlis yang sebegitu jugak... dengan nak bagik mandatnya... ada satu peta minda terpampang kat skrin... kalau dah nama peta minda... bercabang sana sini lah kan...

so...sambil dengar... sambil tgk skrin... sambil borak... hahahha.. tak lari...borak mesti ada...tapi ada dua perkara kot... yang menarik perhatian aku... satu... plan untuk jangk masa terdekat... dlm tempoh 6 bulan pertama.... to get the momentum... betul laah kan... klu dah dapat momentum...bru lah smooth semuanya... bukn ke.. klau ada sesuatu pemerintahan yang baru ke hapa..dalam 100 hari pertama... mesti macam2 usaha dilakukan... untuk nak menampakkan gah nya lah kan... tapi ada gak yang tak kesah kot...

satu lagik yang aku tertarik dengan 'outcome' "...... lebih peka kepada perubahan semasa"... kalau dah kita kene peka kepada perubahan... so..kita jugak kene berubah lah... takkan lah kalau ada perubahan...tapi kita masih lagik di takuk yang sama... ye tak... 'when everything changes...change everything...' ...kalau berubah ke arah positif.. apa salahnya kan... buat apa kita nak merungut... merungut tak puas hati kene berubah...??...mungkin kita tak mahu keluar dari zon selesa kita kan...

memang dari masa ke semasa... perlu d perubahan untuk meningkatkan lagik prestasi...bukn apa..kalu kita dah lama berada di zon selesa... mestilah sudah tidak ada persaingan... persaingan yang sihat nih bagus... tapi tuh lah. ..kalau dah selesa begitu... mahu ke kita berubah ke satu arah yang lebih mantap...? mesti lah ada sakit sket... kadang2... supaya kita terus berusaha... untuk lebih cemerlang....

nih mcm konsep hijrah lah jugak kot... berhijrah untuk sesuatu yang lebih baik... aku rasa...bukan kita tak peka... cuma kita malas ... apapun...it's too early to judge... so... really hope for positive change... :D


Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan