mercun dan bunga api...

bila tiba bulan ramadhan jer... mula lah teringat bunga api ngan mercun nih... masa kekecik dulu lah... kalau takde nih... tak meriah jer rasa.... dulu masa kekecik.. ken main banyak lah ayah belikan untuk aku ngan adik aku nih... memacam plak tuh... kadang2 sampai puas nak ngabiskan sampai raya.... heheh...


kalau beraya kat kamoung siap bawak balik kampung... cehhh mula lah eksyen kan... bunga api dari kolumpo... macam lah kat kampung takde jual bunga api camtuh... hahahha...


tapi skang dah diharamkan semua tuh... hmmm rasa tak meriah plak kan... tapi zaman yang budak2 nya sungguh' kreatif' nih...elok lah pun diharamkan.... kalau tak... lagik banyak lah kes2 yang tak diingini berlaku... dah haram pun berlaku gak... macamana kalau tak haram kan....



haziq ken main suka lah... abah dia..kalau beli sekali sepuloh doploh hengget... tapi mamalong nya... pandai jer sorokkan.. ahhaha.. kalau tak... asyik baling2... sekejapan jer belh abis... dah nak beli lagik...bukan tuh jer... kengkadang...kalau terletak kat luar.... siap kene curik2 lagik..




bunga api haziq aku yang sorok... tapi sure lah aku cakap abah dia yang sorok.. kalau time lepas buka... kalau abah dia tak de... cehh..kekonon aku call lah abah dia tanya kat maner kan.. hahahaha... padahal.. sket pun abah dai tatau.... kalau aku buka kat umah aku.. dah adik aku call plak tanya... ada nampak tak bunga api haziq.... hhahaha


hahhhh hari tuh skali... aku dok lah tgk haziq main bunga api... ya allah... tak happening langsung... biasa... memang kitorang monitor lah dia main... tak bagik sgt join the crowd kalau main bunga api.... so nak jadik citer.. aku suh lah dia nyanyi2... sambil main bunga api... korang tau dia nyanyi lagu apa...????? hahahaha.... bleh dia nyanyi lagu HEPPI BIRTHDAY TO U...hhahahah... punya lah jakun tatau budak haziq nih kan... hahahaha... dah tuh... aku suh nyanyi lagu raya... dah dia tukar wording jer... melodi... tetap lagu heppi birthday to u tuh jugak..hahahaha... ye lah...sebelum2 nih... dia kecik lagik kan... sket lagik... banyak lagu raya berkumandang... pandai lah dia tuh...hehehe... haziq...haziq....


Comments

Gina said…
danish pun sibuk tanya, nak main pop-pop nie, mana lah nak cari kat Adelaide nie
Azian Elias said…
pg td br membebel kat anak2. depa main mercun pop tu..Habis garaj kotor..

salam kenal kat sini ye..
adenium said…
gina - hahh tuh lah kan.. bukan bleh main pos pos yang nih... hehehe

Yan - hai Yan salam kenal jugak...:D
memang kotor.. dan bingit jugak..
:(
Lyn Yusoff said…
sid,
mmg betul tak meriah klu takde mercun n bunga api..
tpi bahaya lah....
Liza said…
anak2 liza sibuk dah mintak bunga api, liza slalu beli yg simple2 jer, yg meletup byk sgt is a big NO!
adenium said…
lyn yusoff - itu lah kan... jadi makin bahaya bila dorang terlalu 'kreatif'

Liza - sama lah... beli bunga api yang menyala2 tuh je.. hehehe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London