saya bela ikan...

harinih nak selit2 sket aktiviti bukan bulan ramadhan... biasalah... entri yang dok dlm draft...terlupa nak publish... mehh nak citer,...aktiviti membela ikan..... dok lama dah teringin nak bela ikan... tapi kalau bela dalam aquarium besar... hmm... takde nya lah kan.. sekali.. tertengok member aku bela dlm container jer... wahhh semangat nak bela... tapi malas lah nak letak kat umah kan... so... belikan lah untuk s haziq nih.....


tengok nih ikan haziq... cakap jer nak belikan ikan suh dia bela... huishhh terus dan dan tak sabar... dan mula lah baik ngan mamalong nya... sampai kedai ikan... ken main ikan besar yang dia pilih... hahaha... tapi container jer yang mamalong nak beli isi ikan tuh jiq ...
tada...inilah hasilnya... hahah...gigih betul mamalong nya... hahaha... itu lah aku kan... kalau dah nak buat... hahh... aku buatkan jugak.... :P

tuan ikan yang teruja ..sgt teruja ngan ikan nya..... hahaha... kalau lah dapat aquarium yang besar tuh..kan best ..kan jiq....
tak cukup tgk camtuh...suh plak bawak turun senang nak tgk... heheheh
errr..ini lah tuan ikan... hehehehe.....so ajar lah dia bagik makan ikan... so memang lah excited... dia tak sabar nak ikan dia mati... nak tau kenapa... sbb bleh guna jaring saukkan ikan keluar..hahahaha...feeling2 gi tangkap ikan lah tuh.... :D




Comments

BaiDuRi said…
saya ni yg ada akuarium besar dan ikan besar dlm rmh pun kadang² mcm tak terperasan ada mende tu semua dlm rmh..hehe...bl org dtg tanya pasal ikan tu baru prasan.."oo..rmh aku ada ikaann.."huhu..
ohbukan said…
bagus ajar kids bela pet kak sid, nanti dia belajar menghargai binatang...saya nak belikan kura2 utk anak2 tapi tatauler lagi bila..haha...yg tak rajinnyer, nanti amma gak yang kena basuh akuarium...
Liza said…
wah, bela ikan ke. kena borak dgn MBH, dia mmg minat bela2 ikan nie
adenium said…
baiduri - hah tuh lah pasla kan... yang guna small container nih plak lah yang lelebih... owh ya... ingat plak awak ada ikan flowerhorn dulu kan..hehehe

ohbukan -haaaaa.... kura2 tuh pun ok gak tuh.... tapi takde space banyak untuk pets... hehehe

liza - hehehe... nih bela main2 jer... tatau lah baper lama.. hehehe
Ayu Zuraida said…
nnt sng abah leh pncg dlm aqurium haziq je..xpayah pegi jauh2..dan umi plak klu xde ikan dalm peti, amik je ikan jiq..goreng pon sodap tuh..
adenium said…
ayu zuraida - kalau bela ikan aye.. baru ilang...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam