mari menabung

itu adalah bukan tong gas.... ini adalah tabung... hehehehe... nih tabung haziq... dapat hadiah besday...dari kawan umi dia... nih bukan first time haziq ada tabung pun... dah ada 2 3 tabung dah kat umah tuh....tapi ntah camner... yang nih....sungguh lah menarik minat dia....asyik menabung jer....
cepat lah tabung nih penuh.... sebab apa...??? hmmm apa taknya.,... setiap hari abah asyik baak balik duit syiling...abah plak yang lebih2 semangat.... skang.. abah dah tak guna duit syiling.... ada jer simpan... abis.. kalau berhengget2 setiap hari... kejap lagik penuh lah kan..heheh
saya sayang tabung saya... haziq pun... punya lah sayang duit tabung nih...kalau org mintak ke...suh banjer ke... punya lah taknak... nak buat skul ..katanya... gud... gud....
urrggghhhhh...breta nih..... berattttt.... tapi satu hal lah plak ngan dia nih... asyik lah manjang nak kira duit dalam tuh.... geram betul...
muka masam... sbb tgh2 main... mamalong panggil.. nak ambik gambar 'haziq dan tabung' ... heheheh



Comments

kakcikseroja said…
Bagus Haziq.. simpan duit banyak2.. jangan bagi orang lain ambil tau.. :)
cik syahira said…
assalamualaikum kak sid.

bagus la haziq suka menabung.
amalan yang baik perlu dipupuk dari awal ^____^
waahh sid.. tabung kaler merah cam tong gas.. i loike.. heheheh
mie pun tgh carik tabung utk isi duit 50sen mimie yang dah 1 pasu.. heheheeh


alert : minta delete.. ada di semua pc di dunya.. propaganda zionist ...
adenium said…
kakcikseroja - memang kedekut pun nih..hehehe

cik syahira - hmm nih haziq ke abah yang menabung..hehehe

mimie azimask - kan..macam tong gas.. ada dua kaler kot ...cepattt beliiii hehehe
Ayu Zuraida said…
ari2 tpn mklang bgtau dia byk duit tapi smapi ke harini mklang tunggu kata nk htr duit kat mklang sikit tp xsmpai2..
Ayu Zuraida said…
ari2 tpn mklang bgtau dia byk duit tapi smapi ke harini mklang tunggu kata nk htr duit kat mklang sikit tp xsmpai2..
adenium said…
ayu zuraida - mana bleh... nak buat 'dastar' skul lah maklang
Anonymous said…
jiq..umi mepeh ni...bg la umi sket..yan umi..
adenium said…
anonymous - umi mintak lah ngan abah.. abah tiap hari bagi jiq...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan