percaya ..kepercayaan...

hmmm.... episod membebel.... korang rasa lah... dalam dunia nih... apa yang kita buat... sapa jer yang akan percaya kan apa yang kita buat.... dah sah sah lah mak pak kita.... adik badik kita... dan kawan2 rapat kita jer... tuh pon percaya kalau kita buat mende baik lah kan....

mak pak kita... kalau kita buat mende jahat... kalau memang ye kita buat.... dorang nak percaya tak...? kalau pulak... depan mak pak... pangai kita... macam baik ala2 malaikat... pijak semut pon.. tak mati... hahh.. camner tuh....tuh lah agaknya kan... mak pak nih.... kene jugak suspicious ngan anak2 kot.... kalau 'mua' kan sgt...bak kata org kampung aku... hmmm... esok bebila tengok lah sendirik....

hmm kalau mak bapak aku dulu... memang takde can lah... kalau ko betul pon kene siasat ken main.... hmm... ada lah kebaikannya kan....

kenapa tetiba aku membebel pasal kepercayaan..? hmmm ... aku nih... dolu.. jenis... percaya pada diri sendirik.... dan percaya pada persekitaran... hahaha... tapi ..bila dah banyak sangat orang mempergunakan kepercayaan kita tuh... aku menjadik seorang yang sangat prejudice... bagi aku... pengalaman hidup mematangkan kita kan... so.. bagik aku.. tak salah lah prejudice...

hmmm... aku ada buat kesilapan .... kesilapan aku.. yang buat orang ambik kesempatan... buat orang buat tatau... orang menganiaya aku.... hmmm... apa perlu aku kata.... memang itu silap aku... tapi ALLAH tuh kan ada... kalau lah dia dapat terlepas di dunia... di sana nanti... ALLAH sahaja yang tahu....

kata orang bijak pandai... kalau kita taat perintah tuhan.. tapi menzalimi sesama manusia... belum tentu kita selamat didunia... kalau selamat didunia pon... disana... tetap ada perhitungan... betul gak aku rasa.... takkan senang lah hidup nya kan... alah.. kalau takat senang sket pon... mesti dia buat2 tak nampak..kesengsaraan yang lain tuh.... kan ...

aku memang hargai dua tiga kawan yang memang percayakan aku... alkesah.. aku terlepas satu kesah kat kawan aku... nih kawan yang aku percaya... bukan sahaja percaya... malah... kawan yang memang cuba bertidak untuk aku..jika aku betul... hmm tu lah kawan kan... tak ramai kawan yang aku ada ..macam tuh... ehh ehhh.. kawan pon tak ramai aku nih... hahah

suprisingly... bukan sahaja dia... malah... orang2 yang terlibat untuk percaya dan patutnya percaya pon percaya... hmmm walaupon ... tindakan belum pasti... tapi... bila orang percayakan kita... sudah ada point disitu kan...

hmm tuh lah... kalau kita tak kelentong orang.. tak menipu orang... orang yang kenal kita akan percaya pada kita kan.....owh ya... memang korang tak paham pon apa yang aku cerita.. tapiiiii.. aku citer jugak.... hehe sekian...


Comments

ohbukan said…
percaya...percaya..percaya...saya percaya kak sid akan terus berjaya...erkkk...kuar topik ke? bab percaya ni mmg universal...lain org lain bentuk kepercayaan dan mmg susah sgt nakc arik orang yang betul2 boleh dipercayai untuk semua benda...
adenium said…
ohbukan - kannnn... :D

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan