catatan perjalanan : makan-makan di kemaman

alkesah... suatu pagi ternampak twit ATS...sapa nak ikut dia gi kemaman... terus angkat tangan.... bajet ATS nampak lah kan... reply twit daaa... skali ..rupanya.. yanok pon sama... terus cukup seat.... yang lambat tuh.... kesian kan... len kali ATS ajak ye... heheheh...

selepas movie day out ngan RM... terus sleepover kat umah ATS.... nyenyak jer... bangun pagi ..siap2... teruskan perjalanan.... singgah isi minyak beli lah apa yang patut untuk melapik perut kan.... TARGET nak bfast kat HAI PENG....

perjalanan sangat lah smooth... bukan cuti sekolah... bukan cuti ujung minggu yang panjang ... memang menarik perjalanan.... sampai Kemaman .. terus zass gi Hai Peng... owh ya... mak ATS pon ada sama...

sampai HAI PENG... orang cm biasa lah penuh... tapi seb aik terus jer bleh duduk... kopi dan roti bakar dah memang wajib... aku tambah lagik ngan karipap... nasi dagang.. nasi lemak... fuhhh... puas hati....



owhh... jangan lah terperanjat... nasi dagang yang bungkus daun pisang nih jer lah... bleh lah sogok2 dalam perut lagik kan...



misi seterusnya... kenduri... lauk kenduri biasa lah.. ayam daging... ada ikan kering keropok tuh... layan lah jugak tau... acar ngan sambal belacan aku tak usik... tapi... yang best... dessertnya... ada 'asam gupa' ... aku tatau lah ejaannya betul ker tak... tapi orang ganu sebut camtuh lah... huhhh aku memang suka menda alah nih.... walaupon... bukan yang terbaik... tapi baik ada dari takde kan.... hahahah...puas hati....

lepas kenduri... zasss.... meneruskan pemburuan carik keropok.. sata .. otak2 ... bahulu bagai lah kan.... bukan sekadar beli.. malas... siap singgah makan minum lagik kat situ.... sendat dah perut nih tau....mata ngantuk... kalau dapat tido tepi pantai nih memang terbaik lah....

selesai pemborongan... singgah CHEARATING.... *ini adalah kawasan pantai ye kengkawan... bukan tasik ..hahaha* ... melepak sekejap... bleh aku tertido.... hahahahah....

dalam 5.30 ptg tuh... meneruskan perjalanan pulang ke KL..... dah jalan seperti pergi tadik jugak lah... smooth jer.... alhamdulillah... sampai KL dalam 8.30 malam.....

hah.. nih lah yang menjayakan penceritaan hari sabtu tuh... yanok.... ai... ATS...... seronok... bebila ajak lah lagik yer... hehehehe

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan