aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

MIMPI YANG SEMPURNA ... hmmm ada ker mimpi yang sempurna... kadang2.... bila tgh mimpi... ada jer terkejut dari tidur.... dan satu lagik .... MIMPI YANG INDAH... ADALAH MIMPI YANG PALING SUKAR UNTUK MENJADI KENYATAAN.... hahahaha

ok... nih lagu lama.... kalau tengok lirik nya sgt simple.... hmm..."aku dan semua yang terluka kerana kita"... bagik aku agak mendalam... aku tatau lah apa yang peter-pan cuba sampai kan... maksud lirik asalnya... tapi aku ada pengertian aku sendiri...

aku malas nak menyingkap kesah silam kalau boleh... dan kesah hubungan itu...hubungan jarak jauh... telah lama aku buang jauh... aku buang di laut china selatan... laut yang memisahkan fizikal kitorang.. haha...tapi kalau dengar lagu ini... ada jugak lah.. kenangan silam tuh muncul... kenangan terindah jer lah kot kan.. hehe..

aku pada masa tuh.. suka lagu nih... dia pon sama.. hmm dia die hard fan peter pan ... setiap kali ke akraoke... mesti tak lepas lagu peter-pan.. oppss... i better no go there.. bukan aku nak ungkapan kisah kenangan aku dan dia kan... kesah lagu nih....

aku sendirik tatau apa yang dia mengertikan dengan lirik lagu nih... atau.. sekadar menyanyi tanpa menghayati lirik....

walaupon kita melihat bintang yang sama... walaupon kita melihat bulan yang sama... tetapi bahasa kesunyian tetap disitu.... aku cuba abaikan kesempurnaan dan kelebihan didepan mata... kerana kami melihat bintang yang sama.... walaupun sebab kita... aku dan semua terluka... itulah masalah nya kalau kita hanya melihat bulan yang sama di bumi yang berbeza... semua akhirnya tenggelam dalam kelam malam.....

opppsss... dah dah dah... semua tuh dah tenggelam dalam laut china selatan nun... malas dah nak gali ..hahaha.... so... tuh jer lah.. kisah aku dan lagu.. hahahah

tapi aku memang suka lah lagu nih.... hehe... layan jer lah yer..













Mungkinkah bila kubertanya pada bintang-bintang
Dan bila kumulai merasa bahasa kesunyian
Sadarkah aku yang berjalan dalam kehampaan
Terdiam terpana terbata semua dalam keraguan

Aku dan semua yang terluka karena kita

Aku kan menghilang dalam gelap malam
Lepas ku melayang
Biarlah kubertanya pada bintang-bintang
Tentang arti kita

Dalam mimpi yang sempurna




Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam