iftar : ramadhan 8

salam ramadhan.... puasa ke hari nih... ehh tanya pulak kan... dah kata puasa bulan ramadhan tuh wajib.. lagi mau tanya ka... ehh tetiba jer dah menu yang hari ke 8 kan... ada yang lain tuh aku masak... cuma... ada yang malas nak ambik gambar... haha.. terlupa lah..
hari ke empat.. BIL kebetulan teringin nak makan ikan keli bakar..so dia gi beli jer kat bazar.. so.. aku masak sempoi jer lah... buat sup suhun letak petola jer.. puasa hari kelima.. masak sotong goreng kicap.. ngan tempe+kentang+bilis goreng cili... sabtu plak... masak kurma ayam .. ngan sayur kacang buncis.. semua takde gambar.. hahahha.... takper... janji masak kan.. :P


hari ke 8 sempoi jugak (bila masa ko tak sempoinya) ..masak asam pedas ikan..letak bendi... goreng telur dadar.. ulam timun.. dan goreng karipap ikan... BIL beli ikan cencaru bakar kat bazar.. kalau dah masak nih... beli pon ikan yang kecik jer... sekor jer dah cukup...


karipap ikan adalah memang ada jer stok frozen dalam fridge tuh.... senang... kalau takde apa nak goreng.. goreng jer... hehe...


nak share resepi asam pedas nih... bleh tengok kat sini jer lah ye....sebab dolu dah pernah ada entri asam pedas .. so bleh tengok kat sini ...selamat berpuasa.... :D


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan