iftar : ramadhan ...

salam ramadhan ... jom layan menu iftar aku.. :D


menu iftar 18 ramadhan..... siap buat sambal sardin makan ngan cucur adabi.... layan jugak.. sesekali berbuka macam nih....



lagi sekali masak terung cili... lagipon ada permintaan jugak nih... so masak jer lah kan... hehehe



sesekali masak sardin bulan puasa memang layan... memula ingat nak buat cicah dengan cucur jer.. sekali.. boleh makan ngan nasi gak....




udang butter cereal.. udang kecik... tak ngancam sangat lah... hehehe


menu iftar 20 ramadhan... berdua ngan adik aku jer... malas pulak nak keluar... dah lah hijan.. so... dok tengok2 apa2 yang ada dlm fridge.... sebab weekend memang biasa beli jer... heheh... sok.. masak jer udang kunyit ngan ayam bakar.... goreng kueh ropa....



sempoi grilled chicken ..... cuma letak garam.. pepper... paprika... letak dlm oven... senang kan.. heheheh

menu 21 ramadhan.... gi pasar malam / ramadhan ttdi .... sebenarnya nak carik air mata kuching jer... dah alang2.. beli jer lah.. ayam percik.. murtabak... laksa... etc lah...dah memang tak masak weekend... sate tuh haziq lah punya request.... kan ke fave dia.. semalam dah makan sate pon cakap dah lama tak makan....skali... memang banyak tempat jual sate kat ttdi... 'banyaknya mamalong orang jual sate kat sini..' .. hahhh baru dia tau.. :P



murtabak super sedap.... berbaloi beli rm8 sebijik.... biasa lah bulan puasa nih... murtabak biasa tak pandang konon.... hahaha.... murtabak nih... special cheese... memang inti terasa dagingnya... bukan macam murtabak biasa.,... kulit jer tebal kan... dah tuh... letak cheese.... hmmm... memang sinfulicious.... tuh yang buat aku ambik 3 potong murtabak malam tuh... biasa sepotong jer aku makan.. hehehe

ok lah.. selamat berpuasa.... :D






Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

peribahasa : tiada beban batu digalas

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan