kueh raya

hmmmm..kalau kueh raya... kueh apa yang korang suka... wahhh tanya... kalau aku kan... aku suka kueh samprit...kueh dahlia tuh... tuh kalau yang evegreen lah kot...dari dulu sampai skang... hehehehe... kalau tart nenas... kadang2 suka... kadang2 tak... hahaha... bleh plak gitu kan... bukan per... ada yang yang kureng kesedapannya kan.....lepas tuh... aku suka kueh2 yang berasaskan kacang... dan jugak chocolate chips... hehehehe

skang time raya.. aku beli kueh yang aku suka jer... sbb apa... sebabnya..aku jugak yang nak perabis kueh2 tuh nanti...tapi skang nih kan...kalau raya... mostly aku beli kerepek2 jer lah yang banyak nya... maruku ke... bkn apa.. itu kan ker all time fave... so... tak kesah... bleh jer makan sambil layan tivi ke... dok sesaja ke....kannnn....




gambar nih... aku google jer.... nampak menarik jer kan... hehehe... mula lah teringin nak makan... tapi...bila dah raya... sebb melambak kueh2 nih... hmmm takde lah nak makan sgt pun... sebb tuh... kalau beli kueh raya... dan2 tuh gak aku makan... hahaha... bleh gitu...???

kalau dulu... balik raya kat kampung...so... sesiap beli kueh bagai... tapi yang bestnya... ada gak kueh yang dibeli untuk makan sahaja... maknanya... tak serve untuk orang..hahaha... jahat nya... hahahahah... atau pun kalau rege kueh tuh ok ok saja... beli lah banyak balang sket kan...

kalau dolu2 kan... aku ingat lagik... kalau tak silap aku... time raya.. ada jer orang letak cake icing kat tengah2 meja tuh... tatau lah... untuk hiasan ke.. atau untuk makan... sbb time aku gi.. takde pun dorang potong kan.. hahahaha... dah lah zaman tuh kita kanak2 kan.. so .. nampak cake tuh macam... wahhh bestnya... naper tak bagik kita makan erk... padahal..kueh yang melambak2 tuh... takde plak nak makan... hehehe...

owh ya.. satu lagik kan.. kueh yang aku rasa dari dulu aku suka.. hah kueh siput tuh... alahhh aku memang suka lah..kalau kueh2 yang jenis... bleh krup krap krup krap depan tivi tuh.... rupanya..ada gak orang buat kueh siput nih.. yang ala2 manis tau.. tapi aku memang prefer yang berempah sket tuh... tahun lepas ke bila ntah.. punya lah aku craving nak makan kueh siput nih.. wahhh merata carik.. hahaha... alahhh tapi senang jer nak carik pun... skang nih... sebut jer kueh apa... memang senang nak carik pun... cuma sedap ngan tak sedap jer lah....

hahh.. lagik satu kan... skang banyak betul kueh yang... jual melambak2 tuh... kaler lain2.. bentuk pun lain2.. nama dah sah2 lah lain... tapi rasa sama... hahahaha... atau dengan kata lain.. takde rasa... bukn tuh jer... suh haziq makan pun dia tamau tauuuu... kalau bagik haziq chocolate chips... hahh memang laju lah dia makan... tak pun almond london...errr... tetiba masuk haziq dan kueh raya plak....

hmmm apa pun... marilah kita makan kueh raya yang kita suka.... dan.. selamat berpuasa.... :D





(gambar dr google)










Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan