berbuka puasa di kampong...

salam ramadhan.. alhamdulillah.. dapat gak berbuka puasa di kampong... aku memang dah plan lama nak balik... ye lah.. kalau bleh memang nak lah berbuka dikampong kan.. selain jumpa adik beraduk.. saudara mara... igauan makanan tuh yang membuat semakin kuat semangat nak balik tuh....hehehe




menu nasi jagong..prepared by my kazen.. ada ayam golek.. kueh muih... bubur lambuk... 2 jenis rojak... puding.... hmm apa lagik.. hahaha.,.. owhh gambar tuh baru separuh ye.... ada lagik separuh yang blom dihidangkan... :P







ketupat sotong... satu rm5 .. bestnya... walaupon yang nih adik aku tak best sangat... bila gebang2 kat orang2 KL.. dah BIL pon nak ..so my sis kene buat lah kalau dia nak dtg kl ... tapi.. BIL dah siap beli sotong besar2 semalam... ntah2 sok lusa aku plak buat.. heheh







'asam gupa' ..jangan tanya aku camner dia dapat nama.. hahaha... tapi aku suka lah kueh nih.. kueh sagu... dengan kuah santan... dalam nya ada inti kacang merah... tapi yang nih tak IN sangat lah... sebab .. inti kacang adalah SANGAT SIKIT ... tapi dari takde kan... hmmm masa first day tuh kazen aku buat.. tapi sebab dah banyak sgt makanan.. aku tak ambik.. *nyesal*













tepong gomak pon aku nak... hahaha...







bubur lambuk version terengganu... bestt.. yang jadik best tuh.. sebab ada daun2 kayu tuh... so.. rasa dia memang unik lah... nih orang ganu jer lah yang suka kot.... heheh...






ayam bakar... ayam golek... hmmm semua pon beli..... actually banyak lagik lah kan... malas dah nak hambik gambar... rojak betik pon ada... ehh sata pon aku beli tau... balik kampong dua hari pon.. jarum penimbang dah menjunam ke kanan kan.. hehehe... *insaf*

ok lah.. tuh jer.. selamat berpuasa.... :D






Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London