Dunia yang gelap......

Cuba korang bayangkan..... Dunia korang yang gelap gelita.....tak nampak apa-apa cahaya pon... Bukan lagi suram..... Tapi gelappppppp..... Susah sgt nak bayang..... Mungkin bayangkan jer duduk dalam bilik ... Yang tetiba terputus bekalan eletrik..... Errrr..... Lebih kurang macam tuh lah..... Huhhh.... Semua mende tergendala dah kan....

Dolu masa aku kekecik... Aku tatau kenapa.... Aku takut tgk org buta.... Mak aku kata...'Jgn takut .... Orang buta... Tak nampak tgk dengan mata... Tapi diorang melihat dengan mata hati' .... HMmmMm series aku tak paham..... Hati ada mata..... Hmmm ...tapi cinta selalunya buta..... Cinta dtg dari hati..... Oopppsss..... Nih entri lain yer.....mak aku kata lagi... 'Kelebihan orang buta melihat.... Dengan mata hati' .....

Apa punya intro... Aku pon tatau lah.... Tapi.... Baru nih.... Bila tgk ada urut reflexology OKU penglihatan..... Aku terus jer join... Alah bukan mahal pon.... So... Try jer lah kan...... Tapi kan korang..... Masa urut setengah jam tuh..... Timbul satu perasaan insap dalam diri nih kejap masa tuh.....series.....

Aku pon tatau.... Tiba2 aku rasa.... Kuatnya semangat mereka.... Mana rasa syukur aku dengan kurniaan penglihatan selama ini...???? (Bukan tak bersyukur... Tapi ada jer rasa tak puas hati... Itu ini kan).... Aku tetiba rasa.... Banyak nya kelebihan yang ALLAH kurniakan pada aku..... Alhamdulillah....

Sambil urut tuh... Aku pon mencurik dengar lah perbualan antara mereka..... Macam kita jugak lah.... Cerita kehidupan.... Rumah sewa... Hmmm gigihnya dorang kan.... Mostly .... Most of the time.... Mereka nih bergerak menggunakan kenderaan awam.... Bayangkan sistem pengangkutan awam kita skang nih..... Aku memang tak pernah puas hati lagi lah.... Aku yang sempurna fizikal... Ada penglihatan pon tak sanggup nak naik pengangkutan awam jer... Sesekali boleh lah... Macam mana lah mereka kan.......

Kalau tetiba takde letrik kat umah.... Malas dah nak gerak kan.... Duduk tido jer lah kat situ.... Tapi kehidupan dorang..... Memang gelap sentiasa.....

Aku terdengar juga dorang dok cakap.... Ada yang umah sewa..... Boleh masak....etc.... Hmmmm kalau takde letrik kat umah.... Waktu dah gelap..... Sanggup ker nak masak..... Nak turun dapur buat air yang 3 in 1 pon takde nya aku.....

HMmmm itu lah.... Dlm masa 30 min urut tuh.... Aku rasa sgt bersyukur dengan kurniaan ALLAH selama nih.... ALHAMDULILLAH....... Mereka yang buta juga..... Menjalani kehidupan seharian seperti kita juga..... Fantastik kan.... Itu lah kurniaan 'mata hati' agaknya kan..... Wallahualam


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London