Cita cita yang tak kesampaian..

Huhhhh... Sedih jer kan bunyinya.... Itulah.... Kalau dari kecik.... Mmg bercita2 nk jadik doktor... My parents back then pon... Just simple and conventional..... Anak sulong mesti kene jadi doktor...lawyer.... Dan yang seangkatan lah... So... Sari situ kot munculnya cita2 nak jadi doktor nih....

Ayah aku memang nak sgt depan nama aku tuh ada title 'Dr' ..... Hmmm I'm sorri ayah.... Memang dah takde harapan lah kan aku nak bergelar Dr ... Medical..... Harapnya.... Dapat doctorate pon ok.... Orang panggil Dr jugak kan.... Hehehhe.... Bila lah tuh agaknya..... Ada rezeki adalah kannn...

Aku rasa... Kalau dolu... Aku follow jer channel yang betul..... Dapat gak aku jadik doktor kot.... Tapi ...masa tuh banyak mende yang aku perlu consider... Yang menyebabkan aku membuat keputusan yang lain... Aku buat keputusan besar masa tuh.... Ketika umur masih belasan tahun.... Tapi alhamdulillah... Takde lah teruk sgt kesudahan keputusan aku tuh kan....hehehhehe

Kadang2 ....bila tgk kawan2 yang jadik doktor tuh.... Hmmm ...kalau lah aku dulu..... Alah... Tak payah kalau kalau lah kan..... Memang itu keputusan yang aku dah buat lama dolu.... Dan alhamdulillah ... Masih ada pekerjaan .... Walaupon tak se gah orang lain....

Tetiba teringat pasal cita2 nih.... Sbb aku tgh dok kat hospital nih.... Ada appointment nak jumpa doktor... Alhamdulillah ada kawan doktor... Bleh jumpa kawan... Senang sket kot nak bertanya itu ini.... :D



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London