Sate Ikan

Korang tau tak sate ikan.... Penah rasa...? .... Hmmmm ... Ramai kot erk yg tatau.... Kalau org ganu mungkin lah tau KOT...

Alkesah.... Aku penah makan sate ikan nih... Yearrrrrrrrrrrrrrs back lah kan..... Hahahah.... Masa zaman bebudak.... Masa dok kat kg dolu lah...... Berpuloh tahun dolu.... Masa tuh... Secuck tuh...seposen jer... Kalau beli pon .. 2 sorang kot gitu.... Tak pon...satu sorang jer.... Hahahha....

Tapi kan.... Masa balik kg ...cuti hari wilayah baru nih.... Tengah nak beli barang.... Ternampak.... Ada orang jual sate ikan kat depan kedai tuh... Aku yang mulanya dok tunggu dlm car jer... Dah teruja... Macam nak melompat2 dah nih... Terus tanya my 2nd sis nak ke tak.... Sebb zaman dolu makan ngan dia lah.... Bila dah dedua nak.. apa lagikkan kan... Hahahha....

Aku beli lima hengget jer pon... Tapi orang lain tak minat jer.. Tak makan kot... Kitorang berdua jer dok perabih kan... Hahahah....

Tup tup kan.... Semalam.... Masa aku dok belek telek majalah rasa.... Skali ada 'SATE IKAN. DUNGUN' ... Ehhh dungun jer ke glemer sate nih... Hahahah.... Teruja.... Terus cakap kat my sis...hehehhe

Ehh ehh... Org Kemaman.... Tau ker..... Marang ker.... KT ker.... Besut ker.... Kuala berang ker... Korang tau ker... ? ... Heheheh

Hmmm .... Rasa nya... Unik gak lah... Nak kata macam kopok lekor tak jugak.... Nak kata macam bebola ikan pon bukan.... Jauh sekali lah nak rasa macam sate ayam kan.... Hahahah... Sebab...isi ikan yang dicampor kanji ... Digoreng kejap... Dan dibakar.... Kalau makan panas2 lps bakar tuh best.... Ada dua kuah.... Sos manis dan sos pedas.... Hmmmm ... Sesapa yang gi Dungun bleh lah carik sate ikan nih yer.... Try.... Jgn tak try.... Hehheh
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Mama_anggun said…
org kemaman pun Tauuu sate ikan nih...hehhee...tp masa tuh pun kat dungun gak ler..hahahha...yer la kot sate ikan nih glemer kat dungun je...

tp yg dok jual kat kl nih...org indon buat...tak pasti la yer ke sate ikan ori...dedulu masa muda remaja...penah kakak aku menyewa kat kg baru...jiran dia indon...meniaga sate ikan nih la...dok nampak dia memproses sate ikan nih...errkk...tetiba lps tuh takmo beli dah sate ikan...huhuh....
adenium said…
Mama_anggun - hahaha... seb baik aku tak nampak lagik... ehh tapi sebb aku dah nampak dlm majalah RASA... balik nnt kene carik lagik lah.. hahahha

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam