kekal berhubung.....????

Korang mesti penah tgk gambar burung merpati yang kepit surat kat paruh dia tuh... Tau tak.... Aku sampai skang wondering betul ke burung gi hantar kat orang yang betul.....? Series... Sampai skang aku dok moskel... Anyone ada experience guna merpati dlm penghantaran surat tak....ehh yelah burung merpati kan.... Tak kesah lah burung apa... Janji dihantar oleh burung... Bukan per.... Lagikkan posmen yang reti baca alamat tuh pon... kalau dah staf pejabat pos bundlekan surat orang sebelah dlm surat kita... Alamat masuk peti surat umah kita lah kan....hmmm alangkah burung kan.... Ntah lah...

Okeh.... Bukan aku nak citer kesah burung tuh.... Tapi ... Korang pasan tak.... Memang hubungan komunikasi kita ngan orang lain yang jauh... Sudah ada dari zaman dolu lagik.... Guna surat bagai lah..... Telefon.... Pastu sms.... Emel...... Skang media social network nih plak...

Aku nih ada kawan kat jakarta masa aku sekolah rendah.... Kira pen-pal lah kan.... Lupa lah camner bleh dpat pen-pal tuh... Tapi... Dolu kalau tak silap aku ada agent yang buat biz untuk kita bayar berapa ntah then dia akan publish basic biodata kita kot tak silap... Then kalau mana2 ada sesapa yg baca media tuh berminat nak ada pen-pal.... Atau kita baca media tuh n minat ngan mana biodata org nak jdkan pen-pal... So u can start writing..... Kalai tak silap aku cenggitu kot...hahahha.....giler.... Nak citer tapi luper..... Tapi lps tuh aku dah lost contact lah ngan kawan aku kat jakarta tuh.... N baru junpa balik akhir tahun lepas kat FB ....hahahha.... Kat mana lagi kan.....

Zaman sms.... Mms.... Emel.... Pon aku. Rasa... Dah tak gah lagik kot.... Sbb skang... Semua dok get connected via social network..... U name it lah.... Wahhhh..... Lagikk mesra ada kot erk.... Just take it positive... So u will get all the positive thing... Kalau dh ko tuh NEGATIVE punya orang ... Tak yah cakap kat medium mana pon lah.... Tetap gak jadik negatif kan....so.. Let put the negetive impact aside.... Hehehhe....

Korang bayangkan lah... Dolu... Ken main... Zaman beli netbook bagai.... Siap ngan broadband.... Sbb nak stay connected kan.... Bukan apa... Konon.... Lappy biasa.... Berat nak pikul...padahal.... Dolu....ok jer pikul... Bila kuor netbook.... Ken main nak ringan sumer serbu beli kan.... Hahhahah.....hmmmm skang netbook tuh..... Aku on sebulan skali jer kot.... Eh ke tak..... Hahahha....

Skang beralih plak kat telefon.... Iphone la..... BB la..... Android la..... Samsung galaxy tab lah..... Ipad la.... Hahhhh apa lagik erk..... Hehhehe.....
Ehhh korang tau tak... Tetiba... Pagi tadik.... Masa bfast ngan kawan aku nih..... Aku rasa macam.... Memang aku nih stay connected.... Tapi macam.....mendekatkan yang jauh dan menjauhkan yang dekat..... Hahhah.......series..... Apa tak nya..... Order food..... Bila food sampai..... Snap gambar..... Kalau dolu takat tuh jer lah... Tapi skang dah siap upload kat FB lah.... Twiter lah...... Food remain untouched for few minutes jugak..... Hahahha.....padahal lapar........ok lah.... Dah tuh.... Bila dah tag ke... Tak tag ker.... Mula lah masuk komen.... Let it be kawan area KL.....tapi.... Few frens from seremban... A fren bentong.... And also fren from sandakan.... Dok balas2 komen....hahahha.... Terasa macam dekat jer kan....hahha.... Bukan tuha jer.... Kawan depan mata pon skali dlam tuh jugak..... Hahahha.... Mau taknya menjauhkan yang dekat.....

Tapi kan.... Memang dah kita tak boleh nak dipisahkan lah kan ngan teknologi.... Kalau batteri kong....huhh menggelupur kan... Ahhahha.... Tu lah..... Ada orang kata baik.... Ada org kata tak baik..... Apapun.... Kalau dah kita guna teknologi untuk mende negatif... Takkan nak dapat positif kan.... Kannn kannn..... So aku memang agak menggelupor gak lah kalau disconnected tau.... Heheheh... So stay connected lah yer..... HiSh.... Macam nak bagik entri ala2 ilmiah plak.... Hahahah... :D
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London