GANDUS yang FEMES

Korang tengok tak majalah 3 arituh..... Aku pon tak tengok sebenarnya... Kat tonton dot my ada kot erk.... So bleh lah tengok....
Hmmmm actually dlm majalah 3 arituh ada cerita pasal satu kueh tradisional nih.... Namanya GANDUS....

Kueh nih asalnya dr melaka (kalau ikut pembacaan aku yang digoogle) ..kueh nih jugak dibuat dr tepung beras... Tepong gandum dan sebagainya lah yer... Heheheh...tempat jualnya nih lah satu satunya kat pasar keramat (kot)...dah kat situ jer org ramai bertumpu... Penah masuk paper dolu....

So.. Bila dah tgk tuh... BIL pon .. Weekend arituh gi lah. Beli.... Adoiiiyaiii ken main lama menunggu... Beratur panjanggggggg.... Tapi dah nak rasa...... Tunggu jer lah kan.... Dolu kalau tak silap pembacaan rm1...tiga keping... Skang dah 40sen sekeping....

Rasanya.... Hmmm ....tak reti nk terangkan... Alah.... Ok lah... Kueh2 asli nih... Sesekali makan best gak kan.... Ada inti kelapa ngan nenas.... Jem nenas kot.... So ... Sesapa nak rasa... Sila lah gi pasar keramat yer..... Hhehehhez....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

atty's said…
kty ada tgk pasal ganjus ni kt majalah 3 aritu

kat pasar malam sini takde ye..
adenium said…
atty's - punya panjang beratur tuh...rasanya... kat situ jer kot kakty yang ada jual..

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam