aku dan aku..

a- aku rasa macam bosan jer dua tiga menjak nih... banyak aktiviti aku tergendala... apa yang dirancang pun tak bleh nak laksanakan... nih kira 'fail to plan...is ..plan to fail' ke... hishhh... bukan salah ku seratus peratus... ada perancangan yang memerlukan funding.... funding yang sepatutnya bukan masalah sgt bagik aku.. dah jadi masalah...dek dulu dok beriya ngan mende yang memudaratkan diri macam skang...

b- adu bantuan yang aku perlu berikan... tapi... dengan keadaan di atas... dah jadik mende yang penting dalam hidup tak boleh dibantu....

c- aku tak suka nak ganggu orang... kalau dah aku takde minat... memang aku buat tatau jer.. so tak payah lah bimbang.. kenapa..mengapa... pasalpe... so.. aku buat hal aku.. kau buat hal engkau...

d- hak aku adalah hak aku... kalau satu ketika dulu aku pernah baik hati... aku rasa... susah dah nak baik hati kalau begini lah akibat baik hati....

e-aku bosan dengan kerja yang tak membina minda... nanti kang... tak pasal2 .. aku yang ada daya pikir ..walaupun tak banyak nih... lenyap pulak daya pikir nih... mintak dijauhkan...

f- aku perlu kan rehatttt... berada jauh sket dari mende2 yang membosankan... yang merendahkan nilai motivasi diri... tapi... *sigh*

g-perjalanan hidup kita adalah ketentuan tuhan... tapi aku pernah buat keputusan yang salah... dan menyesal sampai skang..... dan tak adil pulak pada diri... kerana... aku ajdik sgt berhati2 untuk hal itu... padahal... bukan semua langkah yang sebegitu... berpenghujung begitu....

h- aku perlukan satu environment baru untuk memotivasikan diri yang sudah tidak bermotivasi ini... aku tak mahu terus kalah.. lemah ... dan terus jatuh macam nih...

i- aku nak sambung buat PhD... tapi seriesly... aku tatau nak buat tajuk apa... dan takde preparation langsung... arrrgghhhhhhh... aku kene carik amsa gak... gi jumpa ... my former thesis supervisor ... nak diskass apa yang patut.....

j- aku sengaja biadap dengan orang yang aku rasa... aku takut untuk 'berkawan'.... kerana.... itu lah cara terbaik untuk orang itu membenci kita....mungkin cara ini tak betul... tapi... buat masa ini... itu yang terbaik...

k- so.. really sorri to HIM.. yang memang banyak berjasa kat aku... years ago... orang yang banyak mendorong aku untuk terus berjaya dalam hidup... orang yang memang nak tgk aku dipanggil 'Dr...." ..(selepas ayah) ... orang yang banyak mengajar aku tentang cabaran hidup... seawal aku mengenali dunia pekerjaan...orang yang sering bersama aku untuk suka duka aku dulu...

l- untuk HIM.. aku jugak memang rasa aku biadab... untuk kau tidak menghubungi aku lagik... padahal.. aku kadang2.. RINDU untuk berkongsi suka duka hidup aku sekarang... aku tau.. aku tak sepatutnya begitu... insya allah... lagik seminggu dua birthday HIM... jika ada kekuatan.. aku akan emel .. dan meminta maaf atas kebiadapan aku yang tak sepatutnya... dan disengajakan itu...

m- kebetulan my big brother ada kat malaysia... kadang2 nak jugak ajak dia jumpa HIM.. dah lama kami tidak berborak dan bersua muka bertiga... hmm tapi aku taknak jumpa...

n- forget about HIM... segala kebaikan dia aku tak akan lupa... itu sahaja.... oppsss... ini bukan lah seorang x-boifren ye... ini adalah sahabat karib... tapi itulah..kesilapan aku... menjauhi dirinya... semasa ada bf dulu... kurang cerdik disitu... so nak cerdik. kawan lah dengan orang cerdik...

o- keadaan kesihatan aku lately adalah kurang baik... let alone batuk yang dah berminggu2 tapi belum reda... tapi... skang selalu letih lah... kadang2 rasa macam sesak nafas lah... susah nak tido lah....hishhh... bila susah nak tido... tuh yang susah nak sihat...

p- dah tido plak... sering jer ada gangguan... mimpi yang bukan2... tension betul... dah lah susah nak tido.. kalau dah mimpi bukan2... terjaga... susah plak nak tido balik....

q- dah nak tahun baru dah... tapi tahun nih... kurang produktif lah pada aku... semoga tahun depan... lebih cemerlang lah... hishh... takkan bulan 10 nak nak buat resolution lain kot... ehh takk takk.. hehehe'

r- dapat satu pengajaran... dah kene sekali... cukup lah... so... perlu ke buat baik berpada-pada... tapi buat jahat jangan sekali... Allah tak suka...

s- jangan pikir orang macam kita... ada orang yang jauh lebih baik dari kita... yang mungkin perlu kita dekati untuk kita jadik baik... dan mungkin ada orang yang jauh lebih jahat dari kita dan perlu kita jauhi... kot2 kang..kita plak jadi jauh lebih jahat dari dia...

t- kalau tak suka aku... itu hak engkau... aku sket pun tak kesah....

u- menyesal lah pulak makan banyak... badan dah naik dan susah nak turun balik nih....tapi... aku dan makanan memang tak boleh dipisahkan... kalau tak kurus sgt pun takper kot kan... janji sihat... tapi... tak best gak... rasa tak presentable lah... nak jumpa orang....

v- duit bukan lah segalanya...tapi segalanya perlukan duit... nak gi toilet pun kene duit weiii... nak ker terkucil dlm seluar... DUIT TAK MENJANJIKAN KEBAHAGIAN... TAPI KALAU TAKDE DUIT LAGI TAK BAHAGIA.... nak duittt nak duittt nak duittt...

w- kadang2 aku rasa aku macam manusia yang tidak ada perasaan... nak jadi ke.. taknak jadi ke.. aku tak kesah...hishh.. tak elok untuk pembangunan sahsiah diri nih... kena sambung baca balik 'buku biru' tuh....

x- aku jadik negatif... bila orang yang mempengaruhi aku jadik negatif.. bila orang menghalang pemikiran aku yang ada boleh diterima akal dan logik... jadik.. jangan pengaruhi aku... sebab aku mudah terpengaruh... ye ker.. heheh.. sebab aku lebih cenderung memikirkan sebab dan akibat sesuatu... kita bukan perlu buat risk analysis jer... buat skali.... impact study...

y- kita perlu berangan untuk mendapatkan sesuatu yang kita nak sgt2... hmm.. berangannn?? .. ye lah.. it will not cost u a single cent pun kan... imaginasi... subconscious mind... tapi aku tak pernah dapat2 pun... terlebih imaginasi kot

z- kita yang perlu tentukan piawai kehidupan kita sendiri... berdasarkan apa yang kita ada... persekitaran kita... semoga kehidupan kita diberkati selalu.... cukup lah dulu merapu buat kali ini... so ini lah kalau banyak aktiviti tak terbuat... kalau sedang melaksanakan apa yang dirancang... mesti takde masa nak merapu kan...

terima kasih kerana membaca... aku sayang lah korang... :D

Comments

Ruby Alias said…
hang in there dear friend! dont put it off dah, meet up with your thesis sv tu mintak suggestion for your phd proposal ..go for it ..i want to see you over the sea next year!! hehe leh aku dtg visit pula ..jadi udang di sebalik batu aku ni ..
adenium said…
ruby alias - hehehe... yes yes... nak kene email nih... diskussion on december lah kot nih... hehehehe... hopefully...

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan