Kenangan UPSR

Korang..jom nak imbas kenangan tahun 88... Lama woo... 1st batch UPSR... Sapa sama batch ngan aku?...heheheh... Skang ada yg anak korang pon dah nganbik UPSR kan...

Aku dulu skolah kampong jer lah... So... Mmg banyak lah serba kurang kan... Tapi dah tahun 88 tuh kan macam tuah... So tuah aku lah dpt 5A kot kan ..hehehe

Seperti biasa... Ayah aku memang lah berharap sgt aku dpt result baik... Dan ayah aku usahakan lah .. Hantar aku gi tusyen... Masa tuh.. Kalau kat kampong berapa org sgt mak pak hantar anak gi tusyen... Aku ayah hantar tusyen kat pekan.. Tak cukup ngan tuh... Hantar lagi.. Kat umah cikgu sekolah belajar math... Then umah cikgu yg ngajar sekolah lain..belajar english...*kuatnya semangat ayah kan* .. Owhhh....ayah bukan lah kerja hebat..bukan juga guru... Tapi ayah adalah seorang pekerja am.. Buruh... Nelayan... Dan kerja yang seangkatan itu lah... Tapi bersemangat tinggi.... Sbb dulu ayah tak punya peluang itu... *gigih ayah g kelas malam belajar english etc tau* so ayah berusaha supaya anak2nya berpeluang..

Korang tau.. Masa gi tusyen umah cikgu..kawan baik aku ikut...tapi dia tunggu aku jer... *baru nih keluar cerita tuh...kitorang gelak hahah*.. Minggu lps kawan aku kata.. Ingat lagi lam kelas.. Aku selalu berangan nak jadik doktor.. So dia lah kee jadik pesakitnya...hahahha... Hmmm tp tak jadik pon doktor.... Kalau ada rezki... 4 thn lagi kot..tapi tak main jarum ubat bagai nih lah...

Dulu masa nak UPSR ken main takut... Sebb harapan mak pak tinggi sgt... Tapi masa tuh kat sekolah... Tak ramai yg menjadi harapan sekolah... Tapi aku sorang dr mereka lah... Hahahah..

Tu exam paling besar .yang pertama ambik kan..hahahha.. Tapi lps ambik exam... Aku rasa macam tak kesah lah apa pun keputusannya...*tapi yakin boleh gaklah kan*..hahahah.. Result belum keluar dah isi . Borang SBP sana sini... Ehh skang gitu gak ker.. Aku ingat lagik.. Hahahah..

Masa result dah keluar... Masa tuh dengar kot tivi ke baca paper ntah... Masa tuh gak sekolah cuti tau... Siap aku gi umah cikgu tau... Seb baik cikgu dah tau result...

Yang bestnya jugak... Dapat few tawaran dari sekolah2 tertentu... Tapi aku nak masuk sekolah menengah aku tuh lah.... SESMA...

Bila dah masuk SESMA... Aku dah tak jadik budak yang aku citer kat atas tuh dah....hahahhaha.. Agaknya..kalau cikgu2 sek menengah aku tau aku nak sambung lagi belajar... Mesti dorang tak caya kot... Hehhehe... Takper lah... People change...

Ok sebb kesah sek menengah tak memberangsangkan... Takyah citer .. :p


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

peribahasa : tiada beban batu digalas

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan