apa nak citer nih

halluuuuuuu..... ok ke hari nih... aku buat2 ok lah kan.... wpon tak berapa nak ok... biasalah...isnin... jarang sgt nak ok nya... seronokkan kalau sunday ada dua kali seminggu... sunday1 ..sunday2... tuesday... hahhh... gitu... :P .. meh lah melayan entri yang ntah haper2... ehh bukan manjang jer entri ntah haper2 ke skang nih... hahah
menambah koleksi tupperware ku... wahhh meriah tau jah... aku suka... aku sangat suka... series lah korang... kalau tengok katalog tupperware tuh... hadoii... juling mata tau... takper lah.. at least..taklah sakit mata tengok kitchen cabinet .. barang2 semua dok lam tupperware... *tekan butang LIKE*

masak dan makan... hmm asyik orang jer ajak kita makan... alkesah... sunday buat lah sket2 makan2.. takde lah buat openhouse pon.. ala kadar jer... almaklumlah.. masak sendiri.. masak sikit pon dah gigil... camner nak masak banyak...so... baling dadu jer lah... sapa yang kene ..maka dijemput... hahahah...

actualy buat sesama ngan my fren.. kat umah dia jugak pon... merangkap bekas umah sewaku..:P .. aku masak ayam masak merah..ayam kurma... nasi jagong.. ngan mihun jer.. kawan ku plak masak macaroni ngan spaghetti.. kawan yang lain plak buat lah acar.... fruit salad...

penat memang penat.. tapi seronok... mekasih yang sudi datang *kalau tengok kaler dinding tuh macma buat kat umah aku jer*

rempah ratus... seriesly aku tatau lah mende nama kesemua tuh....ehh baru tau lah kot pon... aku memang masak.. malas weihh nak letak segala nih... kalau dolu2... kalau makan... tergigit mende alah tuh... hahhh.. alamat terkeluar lah isi perut ..skang... not so bad lah... tapi dah kata nak masak.. nak ajak orang makan.... kene lah buat bagik 'rasa' sket kan.. hahahahah



alhamdulillah.... rezeki ku.... calon PhD siap kene naik pentas lak tuh... seb baik aku pakai baju lawa .... *ehh sajer jer lah.. hahahah*

mihun sup daging ..umah mya... (blogmayadotcom) ... ada ceritanya... dah selesai makan.. terasa nak makan sup tulang sahaja lah plak... (sedap) .. skali... haziq sibuk nak... bagik dia... skali.. beriya dia makan... diap tambah.... balik2.. dia cakap kat umi dia... "umi... umah kawan mamalong.. masak tulang jer mi... ada daging sket2" .... hahahahah...adoi lah anak buah durianku nih...

kueh raya umah MYA gak...banyak nya kurh raya dia.... dan sedap2 plak tuh... pandai dia beli... (ehh memang beli kan.. hahah) .... series.. biasa open house kalau dah sendat perut... takde nya nak munchy kueh2 nih... nih beriya aku makan... :P


blueberry muffin.... biasalah... bila stok barang dapor telah di stokkan.. mulalah... aktiviti bermalas-malasan dirumah semakin menjadi2..hahahahah.... :P


sekian....


Comments

Gina said…
Sid,
Di Adelaide nie kan, mat salleh tak pandang tupperware...dok jual dlm 50sen aje, maunya tak gila mengumpulnya
adenium said…
Gina - bestttnyaaa... hmmm kat sini... bersikit2 lah i hahh.. hehehe...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan