uban owhhhhh uban.....

yer. uban si rambut putih tuh lah. heheh....meh kita celoteh pasal uban....seriesly.....aku memang tatau....bila uban akan wujud kat kepala kita...yg pasti bila umur dah meningkat lah kan...

ada lah jugak aku dok dengar kawan2 dok cerita di kaler rambut bagai.... sebab uban tuh...dorang bukan kaler apa...nak hitamkan yang putih lah kan...tapi dorang...adalah memang berumur dr aku pon...so dlm hati aku kata...well... mungkin dlm 10 thn lagik lah kan... aku pon akan ikut jejak langkah dotang hehehe

ehhh ehhh jgn awal awal dah nak speku yer...meh baca dolu... sampai abis...hehehe....actually.... aku pon tgk dah ada yg sebaya pon beruban... malah yg few years younger pon....bukan lah dah penuh beruban.... tapi uban dah mula tumbuh lah kan...

baru-baru nih pon kat opis....dorang dok sibuk2 cr syampoo itu ini...bg nak sihatkan rambut... since dorang dah mula perasan uban dah mula tumbuh... alhamdulillah lah... so far aku masih terselamat lah dr masalah nih... hehehe... gelak lah kan... buat esok lusa ada....owhhhh tidak... tunggu lah 10 thn lagi ker...

aku rasa keturunan aku jugak kot... memang tak terlalu awal beruban.... ingat arwah mak ayah dolu... dah umur 40 lebih baru uban nk bertenggek... mintak2nya... kalau aku nk beruban pon cam tuh lah gak... cuma i realised rambut aku nipis lah skang...hmmmm dolu rajin rajin jaga lah jugak rambut nih... tapi skang sungguh malas... takt syampoo adalah... hish... senang2 aku bg alasan sbb dah bertudung... ntah apa2 kan..

ehhh citer rambut nipis lak... citer uban lah.... hmmm yg aku dengar dan tau... memang ada gak yang memang sbb sakit dan keturunan yg buatkan uban tumbuh awal....tapi kan... kalau dah masuk 3 series tuh... dah logik lah beruban tuh... kan... hehehe...

sbb blom beruban lah buat aku rasa tak tua lagik kan... well alwitz young at heart lah kan... hehehe... apapon kita jaga lah kesihatan... uban ke hapa ker.. kalau tak memudaratkan diri takperlah kan.... :

Comments

Achiq said…
Pagi2 mesti duk terkial2 kt dpn cermin, kot2 ada uban..
Pernah terbaca kat majalah, org kuat berfikir cepat rambut beruban.. Wallahuwalm...
Liza said…
liza dah ada uban dah, sedih giler....
adenium said…
Achiq - haah .. betul.. ada gak dengar macam tuh... mungkin lha betul kot kan...

Liza - takper... itu menunjukkan kematangan.. :D

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan