cutiiiii...makan TAK cuti

halloooooo... lama weihh tak hapdet blog secara berhemah.. hahah... coti lah katakan.... nih pon tatau apa nak citer... so.. aktiviti mari menempek gambar makanan pon bermula... layan kan jer lah.. hahahah
sarapan pagi di suatu pagi (takkan petang kan) ... actually aku dah buat milo pon nak minum milo sahaja... skali.. ada orang text aku ajak bfast kat luar... hmmmm.... perlu ker aku kata... 'alamak..aku dah buat milo lah...' ... hehehe... lain lah kalau aku jawab aku puasa kan.. hahahah
sup ikan buatan sendirik... azam nak kurangkan berat badan yang tak pernah luntur.... hahahah... owhh kalau aku masak sup.. aku main campak2 jer ye... nan ado tumis2 nih.. kata healthy kannnn
petang jumaat... gi berlari-lari anak di tasik titiwangsa selepas kerja... hmm dah sampai malam jugak sebenarnya... tapi orait lah.. so lepak tuh harus lah dok minum2 ..bercerita kan... so.. tatau mana nak singgah... kitorang gi tempat air buah kat keramat nih... fuhhh muarah beb air buahnya... dua hengget jer.. kalau korang nak campur dua buah jadik dua hengget setengah....murah kan...
episod diet la katakan... makan tauhu bakar dengan air buah diatas tuhhhh :P
cucur udang... alaaa... spoil lah diet ku... nih buat kat kampung... untuk munchy (katanya munchy ye ) ... sambil tgk tivi... BIL yang buat cucur nih... memang balik kampung aku rembat semua makanan... adoiii... dah tuh... nak brenti susah... :p
pizza tuna ...segar dari oven sendirik... asalnya tuna... skali teringat ada filamen berperisa ketam kat lam peti ais... hmmm.. letakkan jer lah... nih lah.. kalau tatau nak buat apa... dlm kepala ada jer nak memasak... hishhhhcamno nih....
sup daging / sup tulang yang dimasaka sendirik.... senang jer... letak jer atas stove tuh lelama sket hmmm empuklah kan.. hahahah.. dolu aku rasa macam hmmm susah nya nak masak sup tulang nih.... again.. aku tidak lah menumis nya ye... hehehehe... nih pon dah berlemak2... adoiii takut ahkak....
burpp alhamdulillah... hah.. dah lah kan... dah kenyang dah... nnt sambung lagik... lepas nih... gambar makanan jer lah aku tayang.... hehehhe



Comments

Bidadari said…
sodap... mengiurkan... kalau rasa nak cuti makan..niat posa dapat pahala.

Awak memang pandai masak.
Liza said…
sama2lah kita berdiet yer
adenium said…
bidadari - has... aku pandai taklah.. tapi bleh lah kan.hahahaha

Liza - yess insya allah... bersemangat nih...

Popular posts from this blog

Catatan Perjalanan : Perjalanan ke Beijing (I)

aku dan lagu : MIMPI YANG SEMPURNA - peter pan

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - Amsterdam