harga tak tetap...???

kalau nak tau... one of my fave spot for lepak and makan ialah nasi lemak tanjung puteri, kat hartamas tuh.... memang selalu aku gi situ.....
aku pun tak hingat lah.... aku penah citer tak... aku penah g makan kat situ ngan WHN... paa hari isnin... harganya ialah x... lps tuh... aku dtg rabu...order bende yang sama....cuma tmbh seketul ubi rebus dan kopok sket... harga jadik x+rm8++.... hish... actually dulu aku sellau sgt lepak sini ngan WHN....
pernah gak skali... aku ngan kawan2 lepak situ....makan punya byk.... rege tak mahal sgt.... next kitorang makan lagik.... food ordered lebih sket dr aritu.... tapi harga almost 20rm leih dr arituh.... normally we took almost the same food... kalau lepak situ...mesti ambik murtabak spore...soto...laksa johor...etc...so sbb tuh bleh agak dah rege dia..... tapi tak lah pernah complaint.....
semalam... aku lepak lagik ngan kawan2.... 5 of us.... tapi kitorang hanya ordered 2 bowl of soto.... 2 keping cucur udang.... dan 2 hiris tempe goreng....plus air..... bila kira rege RM25++.... kawan aku tanya lah.... berapa harga tiap food sampai jumlah jadik macam tuh...???? bila dia kira balik.... jadik rm18++ jer.... so dia mintak mahap...cakap tersilap kira yang meja lain.... what say u...???
that is not the 1st time ok..... aku bukan kesah kalau nak mahal pun.... tapi biar lah tiap kali tuh takde beza harga kan.... kalau kitorang ambik nasik berlauk tuh.... ada logik gak lah rege tak tetap.... nih makanan yang diorder harga memang standard jer..... aku rasa nak berniaga tuh... berniaga lah dengan baik.... nasib baik kitorang tetap gak g situ.... sebab dah suka tmpat tuh.... and ada few foods yang fave....


Comments

Amiha Ayu said…
mcm main sebut jer reganya babe...
bahaya lah... dia as if like tgk rupa yg dtg.. kena kalau dia trnampak jenis kereta ke apa.. mau dia potong habis2 an...
:(

tak ptt la..
adenium said…
tapi.... i just can boikot tempat tuh... nnt kita g minum kat situ nak..???heheehhe

Popular posts from this blog

end 2008 @ sri ayuthia

kata-kata hikmah penyejuk hati sendiri

Catatan Perjalanan: #UKtrip2017 #Europetrip2017 - London